řidičský průkaz skupiny B
Dobrý den, jaké hmotnosti se vlastně používají pro určení co mohu a nemohu tahat se skupinou B bez skupiny E u soupravy do 3500kg, někdo říka celková s TP, někdo že se bere okamžita hmotnost auta a přívěsu? Příklad 1: auto celková 1700kg,...
existuje vyhláška řešící spojitelnost vozidel do soupravy a tak jednoznačně mluví o okamžité hmotnosti.
Takže když budu mít auto 1790 kg, v tp má max. soupravy 2990, tak mohou tahat bez skupiny E vlek o okamžité hmostnosti 1200 kg. Maximálka vleku může být třeba 2 t
Vozidla spadající do skupiny B:
jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou vozidel uvedených v § 80a, odst. 1, písmenech a) až e) zákona č. 361/2000 Sb., jejichž největší povolená hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg, určená pro přepravu nejvýše 8 osob kromě řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti
1. nepřevyšující 750 kg,
2. převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy nepřevyšuje 3 500 kg, nebo
3. převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy převyšuje 3 500 kg, ale nepřevyšuje 4 250 kg, jedná-li se o řidičské oprávnění v rozšířeném rozsahu
„…. ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti“ – zákon řešící řidičské oprávnění jednoznačně uvádí nejvyšší povolenou hmotnost vleku, dříve celkovou hmotnost.
Vámi zmiňovaná vyhláška řeší pouze technickou možnost a způsobilost připojení přípojného vozidla, nikoli potřebu daného řidičského oprávnění.
mám z MDČR písemně (z odboru agend řidičů):
„k Vašemu dotazu (ptal jsem se jestli se berou okamžité hmotnosti nebo maximální povolené) sdělujeme, že největší povolená hmotnost přípojného vozidla je stanovena v TP vozdila i v ORV a jedná se o největší hmotnost, se kterou smí být vozidlo užíváno v provozu na pozemních komunikacích.
Nicméně vyhláška ………. o schvalování tech. způsobilosti ………. uvádí cituji:
Pro pspojování vozidel do jízdních souprav s přípojnými vozidly kategorie O1 a O2 platí:
1) okamžitá hmotnost nebržděného přípojného vozidla kategorie O1 nesmí být větší než největší povolená hmotnost nebrzd. přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technicém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla.
Z výše uvedeného lje možné dovodit, že za tažné vozidlo můžete připojit příponé vozidlo o největší povolené hmotnosti vyšší, než je stanoveno v dokladech od motorového vozidla. Okamžitá hmotnost přípojeného vozidla ale nesmí překročit největší povolenou hmotnost pro tažné vozidlo.
Závěrem uvádíme, že výše uvedené platí pouze na území ČR
Konec citace mdčr
Má to logiku, kdyby se brali pouze maximální hmotnosti vleků, tak 99 % agadosů jezdí za osobáky nazákoně, neboť kolik z běžných aut má povolených 750 kg v nebržděným vleku
je možné to vyjádření poslat celé na mail?
panu „wifi“ určitě MDČR neodpovídá na oprávněnost ŘP. sk. B, ale na hmotnosti (laicky řečeno kolik může naložit) podle vyhlášky 341/2014sb. Ale asi mu to nikdo z nás nevymluví, tak ho v tom nehme.
Až pojede s Béčkem třeba i s prázdným přívesem a bude překračovat se soupravou 3,5t podle zákona 361/2000 sb. a dostane pořádnej flastr a odevzdá řidičák tak se bude divit.
nevím, co komu na co odpověděl, ale řidičáky jsou jasný, ne ?
§ 80a
Skupiny vozidel
(1) Do skupiny
f) B jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou vozidel uvedených v písmenech a) až e), jejichž největší povolená hmotnost nepřevyšuje 3500 kg, určená pro přepravu nejvýše 8 osob kromě řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti
1. nepřevyšující 750 kg,
2. převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy nepřevyšuje 3500 kg, nebo
3. převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy převyšuje 3500 kg, ale nepřevyšuje 4250 kg, jedná-li se o řidičské oprávnění v rozšířeném rozsahu,
Otázkou zůstává, zda se bere aktuální hmotnost přívěsu nebo max. přípustná.
Evidentně vám to jasné nění 😉