Rezerva na STK – reakce

Původní dotaz: Dobrý den, vlastním auto r.v. 2005 přestavěné na LPG, přičemž palivová nádrž je standardně na místě rezervy, kterou tedy vozím volně v kufru. Na STK jsem měl problém s tím, že rezerva nesmí být volně položena v kufru. A dokonce prý ani nestačí, když jí přichytím popruhy na uchycení nákladu ve vodorovné poloze, za oka v kufru. Pán technik mi říkal, že buď musí být přikurtovaná „nějak?“ pevněji. Prý nejlépe k podvozku auta, což by ovšem znamenalo, mít v kufru díru. To mi však připadá naprosto absurdní. Nebo místo ní vozit sprej na zalepení defektu, což bohužel vzhledem k roku výroby mého auta nelze. Podotýkam, že nikdy dříve s tím problém nebyl. 1) Jak by jste radil postupovat? 2) Je vůbec součástí prohlídky STK, zkoumat připevnění rezervy? 3) pokud ano, jaký předpis to upravuje? 4) Lze se někde odvolat, pokud by trvali na svém? 5) Smí toto upevnění kontrolovat i PČR při silniční kontrole? Děkuji.
Vaše reakce: ad 1) Technik má pravdu, rezerva musí být pevně připevněna. ad 2) Je to podmínka technické způsobilosti, takže ano. ad 3) 302/2001 Sb. ad 4) Tady nevidím prostor pro diskuzi. ad 5) Ano. Moje reakce: To je sice pěkné, že má technik pravdu, ale neřekl mi jak to smysluplně udělat, aby to bylo v souladu s předpisy. Pokud bych měl mít kolo přidělané k podvozku, musela by být v kufru díra. Nejednalo by se v tom případě o nepovolenou úpravu? Ve vyhlášce 302/2001 Sb. je skutečně tato kontrola požadována, ale existuje i nějaký předpis, který by podrobněji upravoval jak má být dané kolo připevněno když na původním místě je palivová nádrž? A myslíte, že by v tomto případě byla obhajitelná lepící sada, místo rezervy jako rozumné řešení, i navzdory roku výroby auta?
Děkuji

Odpověď

Možnost použití lepící sady je limitována takto:

 

„…toto ustanovení platí pro vozidla kategorie M1 a N1 uvedená do provozu před 15. září 2009 pouze se souhlasem výrobce nebo pro vozidla kategorie M1 a N1 stejného typu jako vozidla, která se uvádí na trh jako nová bez náhradního kola v souladu s touto vyhláškou.“

 

Splňuje Vaše vozidlo fakticky tuto podmínku? Já bych se informoval u výrobce vozidla.

15.2.2016 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist