Resslova – Karlovo náměstí – přednost

Zdravím, donedávna jsem si myslel, že základní pravidla silničního provozu celkem zvládám. Ale tahle reportáž mě dostala: http://www.ceskatelevize.cz/ct24/regiony/301800-zaludne-krizovatky-a-pozapomenuta-pravidla-cihaji-na-ridice/ – když jedu z Resslovy a dobočuji vpravo na Karlovo náměstí (ze západu na jih), mám prý dávat přednost autům zleva, i když mám...

Diskuze

2 komentáře

    adnin

    Na tohle jsem měl skvělého instruktora v autoškole, když jsem u zelené šipky doprava se řádně neohlédnul doleva. Také jsem to nevěděl, že přednost garantovanou nemám, od té doby si to pamatuji a dávám na to bacha, i když to asi většina řidičů neví.

    Honza

    Autor dotazu míchá hrušky s jabkama.

    Když mu bude svítit, vyjádřeno jeho terminologií, vyloženě zelená šipka, tak přednost v jízdě garantovanou má a nemělo by mu tam vodnikud nic vjet, ani by mu tam neměl skočit chodec nebo kr*pl cyklista z chodníku.

    Ale pokud svítí to, čemu se řiká doplňková zelená šipka, tak volnej směr garantovanej nemá.

    Smysl doplňkový zelený šipky je podle mě, jak už název „doplňková“ napovídá, ten, že člověk na tu doplňkovou zelenou šipku sice muže jet (většinou doprava), ale jedině v případě, že vodnikud nejede nic, co by tam chtělo jet taky. A pokud něco takovýho jede, tak to něco má přednost.

    Ale jinak je teda fakt, že ta doplňková zelená šipka je vynález celkem na ho*no – akurát to vytváří nepříjemný situace.

    Například stojíte na červenou a chcete doprava. Auta jezděj zleva zprava jak vzteklý, někerý auta zprava vodbočujou doleva, takže jedou vodbočovacim pruhem vlevo, a do toho se vám rozsvítí doplňková zelená šipka vpravo. Takže pokud řidič toho prvního auta hned u křižovatky vidí, že by se tam nevešel, protože z pravý strany v tom vodbočovacim pruhu vlevo jedou káry a ta křižovatka je dementně ouzká, tak se ten řidič, kerýmu svítí doplňková zelená šipka vpravo, stejně nemuže rozjet a vodbočit vpravo, protože by se vzájemně nevyhnul s těma, kerý jedou zprava a vodbočujou doleva. Jenže ten druhej vobejda, kerej stojí za tim prvnim řidičem, to běžně nebere v potaz, a jakmile vidí, že se rozsvítila doplňková zelená šipka vpravo a ten člověk před nim se nerozjede, tak hned troubí jak vo*as. A samozřejmě uplně zbytečně, protože ten před nim jet stejně nemuže. No a v takový situaci je ta zelená doplňková šipka vopravdu teda na ho*no.

    No a pak mě eště napadá jiná situace, kerá taky smrdí bouračkou. Jednou jsem osobně viděl právě takovou situaci, kerá bouračkou málem skončila. Málem.

    Jeden řidič vjel do křižovatky na kulatou zelenou, blikal doleva a dával přednost těm, kerý jedou proti němu rovně. Zároveň proti tomu jednomu řidičovi je udělanej i vodbočovací pruh vpravo a v něm právě jela jiná kára. No a řidičovi tý káry svítila doplňková zelená šipka vpravo a ten řidič to teda evidentně hodlal vesele projet, aniž by nejdřiv radši preventivně trochu zpomalil a začal předvídat. No a dál už si to muže každej domyslet – ten pilot, kerej stál v tý křižovatce a čekal, až proti němu nic nepojede, se dočkal toho, že už proti němu nic nejelo, takže začal vodbočovat vlevo. No a ten proti, kerýmu svítila doplňková zelená šipka vpravo, jel samozřejmě taky, a právě až teprve v tudle chvíli, kdy už byl dost blízko, si asi teprve všimnul toho druhýho auta, protože předtim ho asi nemoh vidět přes ty vostatní káry, kerý tam jely jedna za druhou.

    Takže zkrátka jeli voba najednou a voba museli brzdit.

    No a kdopak měl přednost?

    No přednost měl ten, kerýmu v tý křižovatce svítila kulatá zelená.

    Z toho plyne eště jedno poučení, že v takovymdle případě zároveň vlastně neplatí ten paragraf, kerej vypráví vo tom, že když jedno auto vodbočuje vlevo a to protijedoucí vpravo, tak to, kerý vodbočuje vpravo, má přednost. Todle je právě ta výjimka, kdy má přednost navopak ten, kerej vodbočuje vlevo. Protože von jede doleva na kulatou zelenou a kulatá zelená je nadřazená doplňkový zelený šipce vpravo. Takže ten, kerej jede na doplňkovou zelenou šipku vpravo, mu musí dát přednost.

    Čau!

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist