reklamace koroze laku u ojetého auta

Dobrý den,

před necelým rokem jsme koupili ojeté auto – Škoda Yeti (2011) a po nějaké době se začaly dělat puchýře na dveřích, po zimě jsou orezlé i rohy dveří. Zjistili jsme, že toto je častá vada u tohoto typu vozu a lze ji řešit reklamací (výrobce poskytuje prodlouženou záruku na prorezavění karoserie 10-12 let). Auto jsme kupovali v autorizovaném servisu Škoda, proto jsme se s tímto problémem obrátili na ně. Tam bylo auto nafoceno a fotky poslány do Škodovky. Bylo nám řečeno, že nám budou vyměněny jen přední dveře, zadní znovu nalakovány s tím, že se budeme podílet 50%ní spoluúčastí (cca 25.000 Kč) z důvodu, že poslední servisní prohlídka nebyla provedena v autorizovaném značkovém servisu. Má na toto chování prodejce právo? Konkrétně v této servisní prohlídce se mělo jednat pouze o výměnu oleje a filtru, kontrola karoserie byla dle servisní knihy provedena před cca rokem v tomto značkovém servisu (ještě za předchozího majitele).
Nebylo by možné u prodejce uplatnit roční záruku na skryté vady?
Děkuji,
J.

Odpověď

Řešení má dvě roviny - první vůči prodávajícímu - http://www.autoweb.cz/obcansky-zakonik-nove-odpovednost-za-vady-u-ojetych-aut/ a druhá vůči výrobci. Ten si může dát záruční podmínky (po uplynutí záruční doby) v zásadě, jaké chce, takže pokud dal jako podmnku kontrolu v autorizovaném servisu a ta neproběhla, tak má právo reklamaci odmítnout. Vše záleží na formulaci záručních podmínek.
5.5.2017 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist