Reklamace dílu
Dobrý den, měl bych dotaz ohledně reklamace náhradního dílu. Zajímalo by mě zda má zákazník při uznané reklamaci náhradního dílu nárok také na bezplatnou výměnu tohoto dílu. Jedná se o to, že předmětem reklamace je daný díl a ne práce. Je toto...
jako příklad uvedu výměna xenonové výbojky na Audi A6. Na tomto vozidle byla vyměněna zmíněná výbojka která po měsíci přestala být funkční. Zákazník tuto skutečnost reklamoval, reklamace byla následně dodavatelem dílu uznána a díl vyměněn. Ale u tohoto vozidla je výměna žárovky složitější musí se demontovat nárazník atd. Můj dotaz směřuje k tomu kdo zaplatí tuto práci mechanika (výměna reklamovaného dílu). Zda náklady jdou na stranu servisu nebo jdou k tíži zákazníka. Jak se v takových a podobných situacích řídit. Je někde opora v zákoně nebo tak nějak..?
Děkuji.
V první řadě je podstatné, kdo ND dodal. Zákazník? Pak zaplatí vícepráci bez diskuze a ať si to vymáhá, kde chce. Servis? Pak po zákazníkovi nic nebude chtít a ať si to vymáhá po dodavateli nebo opět kde chce.