Rád bych se zeptal jestli by

Rád bych se zeptal jestli by se dalo BMW M6 upravit na hodnoty Bugatti Veyron. Já si myslím že ano, ale všichni mi tvrdí že né…

Odpověď

Záleží na tom, co přesně myslíš pojmem "hodnoty Bugatti Veyron". Pokud myslíš třeba hmotnost, asi by to šlo - stačilo by naložit do kufru dvěstěkilové závaží.Otázka je, proč by to někdo dělal.Pokud myslíš třeba cenu, asi by to taky šlo - stačilo by celou M6 pozlatit a obložit interiér pár diamanty, očalounit krokodýlí kůží... a ono by se to k těm 30 milionům nějak doplazilo.Otázka je, proč by to někdo dělal.Pokud myslíš výkon motoru... to už je horší, 1000 koní není málo a pětilitrový desetiválec ladili v Mnichově na těch 507 koní docela dlouho. Kdyby se na něj přimotnovalo pár turbodmychadel, nějaké to nitro a další věci, třeba by tisíc koní zvládnul. Otázka je, jak dlouho by je zvládal, než by potřeboval kompletní přestavbu. Můj odhad se pohybuje spíš v minutách, než v hodinách...Pokud myslíš maximální rychlost, určitě by to šlo taky - stačilo by bavoráka úplně předělat na závodní speciál...Zkrátka a dobře, žádnou dodatečnou úpravou Veyrona z M6 nepostavíš. Stačí si uvědomit, jak dlouho a s jakými porodními bolestmi tohle Bugatti vznikalo. Šestnáctiválec, čtyři turba, pohon všech kol, ohromující rychlost a zároveň bezproblémová použitelnost - to všechno si vyžádalo tisíce hodin práce od těch nejzkušenějších vývojářů.Je známou věcí, že když je dost času a peněz, jde téměř všechno. Bohužel, spousta tunerů-amatérů má pocit, že všechno jde i levněji a jednoduššeji, než to dělají automobilky - a to většinou pravda není.

25.9.2006 12:20

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist