Puštěný motor při stažených závorách

Dobrý den. Pokud nechám při stažených závorách puštěný motor svého vozidla porušuji tím pravidla, řidič totiž nesmí obtěžovat ostatní zbytečným ponecháním motoru stojícího vozidla v chodu. To platí i na světelné křižovatce ? A jaký za to hrozí postih ? Pozoruji,že vozidlům...

Diskuze

2 komentáře

    mm

    Nebude to jeden z rozdielov medzi zastavenim a zastavenim vozidla? T.j. o zastavenie vozidla sa jedna pri zastaveni nezavislom na voli vodica (pred krizovatkou, priecestim apod.).

    Tipujem, ze toto obmedzenie sa tyka iba pripadov zastavenia (a statia).

    Honza

    Máš recht. To platí jenom v případě, že vozidlo parkuje. To by řidič teoreticky hned po zaparkování měl vypnout motor. Běžnejch řidičů vosobáků se to moc netýká, ale profesionálové (což jsem i já) to maj složitější. Třeba taxikář taky nejezdí pořád – vobčas někde parkuje a stojí tam několik hodin v kuse, nebo celej den, nebo celou noc. A pokud by měl striktně dodržovat, že nesmí nechat nastartovanej motor, tak by si v zimě nemoh v autě ani topit, protože s vypnutym motorem vosobák netopí. Náklad’ák a autobus má nezávislý topení, tzv. bufik, a to topí i s vypnutym motorem. Takže počitám, že kamioňáci, když stojej někde na parkovišti, sou zalezlý vevnitř, chrápou a motor maj vypnutej, tak ten bufik maj zapnutej. Akurát nevim, jestli potom, když potřebujou vodjet, nemusej náhodou použít startovací kabely, protože jim kuli tomu zapnutýmu bufiku klekne baterka. Já třeba jsem mikrobusák, taky mam v mikrobusu bufik, a jednou jedinkrát jsem si v zimě dovolil ho nechat zapnutej celej den a s vypnutym motorem – jelikož nebyli žádný lidi, kerý bych někam moh vodvýzt, tak jsem celej den stál. No a když jsem potom chtěl vodjet, tak točim klíčkem, a vono to jenom škytlo. Baterka v p*deli. Takže vod tý doby na to taky s*ru a nechávám motor nastartovanej a topim si s nastartovanym motorem. Když nemužu zalízt na celej den někam do baráku do tepla a tam čekat, jestli mi někdo nezavolá, že mam někam jet, tak co mam dělat? Mrznout celej den v ledovym mikrobusu? Nebo mam v případě, že mi někdo zavolá, že mam někam jet, zavolat zpátky a říct, že nikam jet nemužu, protože jsem si vytápěl mikrobus s vypnutym motorem a klekla mi baterka? Jak piše JUDr. Beran – je to prakticky nevymahatelný. Takže si s tim nikdo nemusí lámat hlavu a klidně muže nechat při parkování motor nastartovanej.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist