Proč dělaj ferrari 360 a 430

Proč dělaj ferrari 360 a 430 v 8V když je klasika 12V. Co je na tom za výhodu?

Odpověď

Zaprvé, 8V by znamenalo osmiventilový motor, nikoli osmiválec. Při značení motoru se typ udává vždy před číslem označujícím počet válců, tedy např. V8, VR6, W12 a podobně.Ano, dvanáctiválec je pochopitelně klasika, ale taky je to pořádně drahá věc. Takový vidlicový dvanáctiválec je větší (zejména delší) a těžší, než osmiválec, má víc součástek, takže je potenciálně složitější na údržbu, no a o finančním aspektu už jsem mluvil.V F430, i jeho předchůdci, F360 Modeně, jsou osmiválce z prozaického důvodu: jsou to "malá" Ferrari, o mnoho levnější, než Enzo nebo Fiorano.Kde by byla výjimečnost Enza, kdyby i F430 mělo uprostřed uložený dvanáctiválec? To je, jako kdybys řekl, že u bavoráků je klasika řadový šestiválec, tak proč se namáhají se čtyřválci? Je zkrátka potřeba nabídnout trhu co nejširší modelovou škálu.A kromě toho, jedno z nejslavnějších Ferrari, nazvané po zesnulém synovi samotného Enza Ferrariho "Dino", mělo už v roce 1968 šestiválec, který později (v roce 1975) nahradila V8. Od té doby se osmiválce objevovaly pravidelně, mimo jiné i v legendárním Ferrari F40. Takže bych to s tou dvanáctiválcovou "klasikou" zas tak žhavě neviděl...

31.7.2006 2:25

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist