Pro pana Červenku:rád bych se vyjádřil

Pro pana Červenku:Rád bych se vyjádřil k vašemu zajímavému názoru viz níže:Jak správně předesíláte nemáte absolutně žádnou zkušenost s podobným systémem a proto je s podivem že se k němu vůbec vyjadřujete…1- nevím kde jste se dočetl o "domácí úpravě softwaru" ?? Tuningové jednotky Haldex dodává přímo továrna ze Švédska a software do nich vyvinul pan Jyrki Leinonen – autor originálního softwaru pro VW obou generací, vyvíjel ho ve spolupráci se Škodou motorsport kde se používal v tréningových Ocatviích v letech 2002-4Mimo jiné se později používal i ve voze Octavia 4×4 sk. N kde se s ním velmi dobře umísťoval Jani Passonen (např, Jaener Rally 2006) i přes značný výkonový handikap vozu (puze 200 HP).2-Systém pohonu Haldex je běžně používán v Motorsportu – především v Rally Crossu – např Fabia Cup v ČR, Fabia mistra Ukrajiny 2007, a především byl použit u mnohonásobného Evropského šampiona Kenetha Hansena na Citroenu Xsara.Mechanická část je vždy použita zcela seriová a liší se pouze regulací – buď elektronickou nebo mechanickou.3- Jediné v čem jste se trefil (jinak bych to nenazval) je zvýšené opotřebení třecích segmentů – stejně jako jiné díly při závodní jízdě mají menší životnost (např. pneumatiky, brzdové destičkym spojková lamela).4-SQS Racing není vesnický tuner jak se snažíte naznačit ale výrobce závodníchpřevodovek, řazení a souvisejících komponentů (např. Haldex), naše výrobky velmi úspěšně závodí ve více než 40 zemích světa takže bych uvítal než se příště pokusíte někomu "rádoby"poradit abyste se alespoň pokusil zjistit základní informace o dané problematice a nepouštěl se do amatérských a velmi zcestných spekulací!Mám Octavii I 4×4 1.9 TDI a ten systém pohonu „na všechna kola“ nefunguje zrovna ideálně. Rozdíl oproti předokolce je hlavně v multi-linku vzadu. Našel jsem ale tohle: http://www.sqsracing.com/cz/index.php?load=katalog&act=tuning&sel=haldex Je možná aspoň malá část toho, co se tam tvrdí? Anebo je možné nějakým jiným způsobem (vyjma koupě Subaru) mít 4×4? Předem děkuji za radu.Snowman000, 28. únor 2008, 8:05Odpověděl: Jirka Červenka, 29. únor 2008, 8:34Předesílám, že se neopírám o nic jiného než o vlastní názor – takto upravené auto jsem neřídil a neznám nikoho, kdo by měl s nabízenou úpravou osobní zkušenost. I když se pokusím zapomenout na úsměvné přirovnání k vozům WRC, myslím, že je to typický příklad tuningu, kdy „ladič“ pro stromy nevidí les. Zaprvé si nedokážu představit, jak lze podomácku napsat software pro mezinápravovou spojku a nenadělat přitom víc škody než užitku.Jedoucí automobil je z fyzikálního hlediska složitý problém s ohromným množstvím proměnných.Zadruhé, a to je podle mě mnohem vážnější, Haldex ve Vašem autě není dimenzován na trvalejší přenos točivého momentu dozadu. Úprava, která by nechala spojku sepnutou stále nebo téměř stále, by téměř jistě vedla k přehřívání celé sestavy a brzkému zničení přinejmenším třecích segmentů.– SQS Racing s.r.o.Ing. Petr Cimburekwww.sqsracing.comsqs@sqsracing.comAdress:Karlovska 141Liberec 460 10Czech RepublicRacing-Technic-Servicetel: 00420 48 48 49 501fax: 00420 48 48 49 502mob: 00420 775 033 543Skype: petr.cimburek (Czech Republic)

Odpověď

Dotaz ještě nebyl zodpovězen. Zkuste to prosím později.
19.4.2009 7:45

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist