Při mnou nezaviněné dopravní nehodě vznikla

Dobrý den, při mnou nezaviněné dopravní nehodě vznikla škoda na mém čtyři roky starém Ford Focus. Auto má najeto přes 100tis. km. Protože jsem na mateřské a nemohla jsem si dovolit shánět díly po vrakovištích, domluvila jsem se s autorizovaným servisem na opravě s tím, že vyřídí celou záležitost s pojišťovnou sami a já nebudu muset nic doplácet. Znovu jsem se ujišťovala v servisu i na pojišťovně (telefonicky), zda jako poškozený nebudu muset nic doplácet. Obě instituce mne ujistili, že nikoliv. Když jsem si šla vyzvedout po více než měsíci auto ze servisu, předložili mi krycí dopis od pojišťovny a chtěli uhradit 30% z ceny všech náhradních dílů jako „zhodnocení“ vozidla, jinak odmítali vydat auto. Takže jsem si musela půjčit, abych to zaplatila. Auto potřebuji každodenně. Má pojišťovna nárok na uplatnění stejné amortizace u všech náhradních dílů? Chápala bych př. vyšší amortizaci u tlumičů, ale ne u  předního skla či plastů. A postup servisu je též v pořádku? Kdybych nebyla ujištěna od obou institucí, že nebudu nic doplácet, řešila bych situaci jinak než doplatkem 60 tis. Kč servisu.

Odpověď

Výše amortizace může být u různých skupin dílů různá, přesnou odpověď by však mohl podat pouze znalec. Co se ujišťování servis a pojišťovny týče, nelze než říci, že se jednalo o plané sliby, neboť uplatnění amortizace plyne z ustanovení o výši náhrady škody (viz články v sekci Právní poradna).

16.3.2006 8:35

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist