Před nedávnem jste mi pomáhal řešit

Před nedávnem jste mi pomáhal řešit dilema u motoru do Golfa VI, tenkrát šlo o klasickou 1.6 a 1.4 TSI (nakonec padla volba na atmosféru). Díky nezodpovědnému chování jiného účastníka provozu měl Golf jepičí život a tak volíme motor znovu. Tentokrát ale prosím o radu při volbě mezi 140HP 2.0 TDI a 160HP 1.4 TSI. NIKDO v ČR nás s těmito motory nesveze. Co mi každý z motorů přinese? Jak moc je znát rozdíl v točivém momentu a jednodušše, co pojede líp?Díky!

Odpověď

Tak to je nepříjemná situace, nicméně se stává... Bavil jsem se jednou s člověkem z odtahové služby a říkal, že jeho "rekord" byl zlikvidovaný Mercedes ML, který měl na tachometru 32 km...Ale k věci. VW Golf s novým motorem 2.0 TDI se vstřikováním common-rail je výborné auto. Jenže to samé můžeme říci i o motoru 1.4 TSI o výkonu 160 koní.Nejlepší bude, když si ujasníte, jak a kde chcete jezdit. Jestli hodláte používat Golf především ke zdolávání dlouhých vzdáleností po dálnici, bude asi lepší koupit si diesel. Jenže jestli chcete jezdit po městě a občas se rád svezete někde na zapadlé okresce, přeci jen by vás mohl motor 1.4 TSI uspokojit více.Diesel má sice mnohem plynulejší zátah v porovnání se starými tédéíčky, ale motor 1.4 TSI zabírá také mocně (na jednačtyřku až neuvěřitelně) a táhne lineárně až do nějakých 5500 ot./min. A tento benzínový motor působí opravdu o třídu rychleji než diesel. Já bych si tedy koupil Golf s motorem 1.4 TSI a ještě s převodovkou DSG, ale s dieselem i manuálem také chybu neuděláte.Přijde mi ale divné, že vás nikdo nechce svézt. Takovému prodejci na vás jako na zákazníkovi nezáleží, proto bych, být vámi, šel jinam.

17.7.2009 8:45

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist