Potřebovala bych prosím poradit s náhradou

Dobrý den, Potřebovala bych prosím poradit s náhradou škody havarovaného vozidla.Uplatňovala jsem havárii na havarijním pojištění u č.p., škoda byla uznána pojišťovnou na 94.000. Opravu jsem chtěla uskutečnin rozpočtem, ale to mi bylo zamitnuto. Dle domluvy s poj. jsem dala auto do servisu, servis poslal na poj. fakturu v hodnotě cca 90.000,-. Poj. mi poslala na můj účet pouze 30.400,- a pan likvidátor to odůvodnil tím, že mi vypočítal a odečetl nějaké sankce. Servis mi teď auto nechce vydat dokud neuhradím celou fa. a poj. nechce otevřít a znovu prošetřit pojistnou událost.

Odpověď

Daná věc má dva aspekty. Ten první je vydání vozidla v servisu. Pokud neuhradíte fakturu za opravu, je servis oprávněn v rámci tzv. zadržovacího práva nevydat Vaše vozidlo, dokud nebude uhrazena faktura za opravu.Co se druhého aspektu, tedy sporu s pojišťovnou, týče, důvody pro krácení pojistného plnění upravují pojistné podmínky a proto bych doporučil se na pojišťovnu obrátit s tím, aby krácení zdůvodnila. Následně bych krácení být Vámi posoudil s pojistnými podmínkami a podle souladu nebo nesouladu vyzval pojišťovnu k dorovnání plnění a zvážil další právní kroky. Bez bližších informací však podrobnější stanovisko dát nelze, v každém případě lze ovšem doporučit porovnat postup pojišťovny a její zdůvodnění s pojistnými podmínkami. 

13.11.2005 7:35

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist