Pokuty za rychlost v Blance

Dobrý den, vybírání pokut za rychlost považuju v naprosté většině případů za špinavý byznys. Ale co předvádí Praha je už do nebe volající! Salámová metoda dospěla až sem: https://www.stream.cz/adost/10017472-takhle-se-vydelava-na-pokutach Lze s tím nějak bojovat? Nemyslím jako jednotlivec ve správním řízení, myslím...

Diskuze

3 komentáře

    m

    V ČR má někdo pravomoc omezovat rychlost, ale nemá žádnou odpovědnost za to, pokud rychlost omezí zbytečně. Ta odpovědnost by podle mě být měla a měla by být i přísně postihována. Např. pokud je někde omezena rychlost na 30km/h, poslal bych tam policii měřit a pokud zjistí, že tam týden měří, nikdo tu rychlost nedodržuje a přesto tam nedochází k žádným nebezpečným situacím, měl by být potrestán ten, kdo tam to omezení umístil. Vždyť přeci zbytečně narušuje plynulost dopravy, zvyšuje produkci emisí a podobně.
    Jenže naší vládě nejde o bezpečnost na silnicích, ale o vybírání pokut. A protože od slušného řidiče se pokuta vybere s mnohem menším úsilím než od bandy opilců rušících noční klid, tak dávají nesmyslná omezení a mastí si kapsu. Řešení neexistuje, protože to by musel stát zakročit proti státu.
    Podle mě jedniná možnost boje proti nesmyslným omezením je jejich důsledné dodržování. Jednak začne doprava kolabovat a bude se muest něco dělat a jednak nic na pokutách nevyberou.

    Martin Pištora

    Smysl to mít může, pokud se třeba na výjezdu tvoří kolony. Utlumovat se to může postupně, až do uzavření na vjezdech.

    „Z bezpečnostního hlediska je vznik kolon v tunelu nepřípustný. Proto dochází k omezování rychlosti dle hustoty provozu buď automaticky, nebo přímými zásahy operátorů dopravy,“ uvedl pro Echo24 mluvčí magistrátu Vít Hofman.

    Jiri Fischer

    muj nazor berte prosim s rezevrou, nejsem odbornik.
    1. omezeni rychlosti na 50 pravdepodobne musela schvalit PCR, mozna jejich dopravni inzenyri nebo tak nejak. Ti z vybranych pokut asi nic nemaji. PCR by to bezduvodne neschvalila, domnivam se
    2. mozny duvod 1 bezpecnost – pokud je tam 50 ka da se predpokladat ze hodne ridicu pojede max kolem 55-60. Pri nehode dojde k male skode a zpravidla nebude treba volat nehodovku. nehoda se vyfoti, nahlasi na pojistovnu a jede se dal. Kdyby tam byla 60-70 ridici by jeli rychleji, tedy vetsi sance na tezsi nehodu ke ktere by bylo treba volat nehodovku, sanitku apod coz v pripade tunelu je celkem problem. Navic pri vyssi rychlosti pri nehode muze spis dojit k zahoreni, coz muze v tunelu vest k velkymu pruseru v dusledku fyzikalnich jevu. Najdete se na netu pozary v tunelu a jejich dusledky
    3. mozny duvod 2.plynulost silnicniho provozu. Jakou rychlosti se jede bezprostredne za Blankou ? ( nemyslim ani tak jen povolenou rychlost ale prumernou realnou ? 50? 40 ? 30 ? a ted si predstavte rychlost v Blance treba jen 60 a za Blankou 50. Bude to stejny jako ve fyzice ci matematice s vodou. Mate litrovou lahev z ktere odtece 5 kapek za vterinu ale pritece kapek 6. Co se stane ? az se lahev naplni tak pretece. V tunelu ci jinem omezeni to neznamena nic jinyho jak zacpu. Kde jsou nejvetsi zacpy ? na dalnici pred mistem kde je omezeni na 80. a proc ? protoze prijizdejici auta jedou v prumeru 130 km/h ale propustnost je 80. A pokud v tom omezeni na zuzene siolnici dojde k nehode pak se to ucpe cely a cekate treba 2 hodiny, casto kvuli debilovi co chce usetrit 3 vteriny a musi v tom omezeni predjizdet a zpusobi ci napomuze nehode … No a obecne zacpy v tunelu jsou nebezpecne z mnoha duvodu …

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist