Pločná výjimka z dopravního značení

Vážený pane doktore, na webu města jsem se dočetl, že magistrát v součinnosti s Policií ČR povolil vozidlům MP plošně výjimku ze zákazových značek z důvodu, že použití majáků je v některých případech nepraktické. Toto povolení, dle mého názoru, překračuje rámec zákona. Je...

Diskuze

13 komentářů

    Kumi

    Tak na to, že tam vládne Kubera, který se prakticky nonstop do měšťáků naváží, klobouk dolů před jeho úředníky. Mohou jít příkladem jiným městům, která jsou podělaná ze sebeblbější stížnosti. Vážně si myslíte, že zapnutý maják všechno vyřeší? Chce to jen trochu nadhledu.

    Pavel

    Samozřejmě, že zaply maják vyřeší bezpečnost v zakazu. Tihle experti měli v roce 2016 dokonce povolenku do jednosměrek (protisměr). Rozhodně, když tam pojede sanita s majákem nebo i policie, máte čas reagovat. Když to bude ale kovboj mp bez majáku, situace bude mnohem složitější. Kdo pak bude mít přednost? Kdo ponese následky? A proč ty majáky na auta vlástně montují? Nejste urednik?

    Kumi

    Promiňte, ale nevěřím, že nějaký úředník schválil vjezd do jednosměrky(v protisměru), bez použití majáku. A tohle potvrdila státní policie, tedy ta dopravní. Bez ní by to povolení vydat nešlo. Každý úředník či policajt ví, že je to prostě bez majáku nebezpečné a lze lehce využít oprávnění vjezdu s majákem. Jiná je ovšem situace, kdy policie (a je jedno či městská nebo státní) potřebuje v rámci služby vjet do běžných zákazů, kde je např. vjezd omezen časem či druhy vozidel. V tom případě je jasné, že pokud je vjezd je bezpečný jindy či pro jiné, je hloupostí zapínat maják jen proto, že policie není napsána na dodatkové tabulce. Už jste někdy stál večer třeba několik desítek minut vedle auta se zapnutými majáky? Zkuste to a snad pochopíte.

    David

    Nevěříte? Tak věřte: https://p33.cz/nextcloud/index.php/s/bAhVsSBI167aLJX Nějaké schválení od PČR je v roce 2016 nezajímalo, i když je to zákonná podmínka k vydání povolení. A jak tazatel správně dodal, k čemu pak jsou dodatkové tabulky „Pouze s povolením magistrátu“ atd. Já jsem si kdysi dovolil požádat o vjezd do sídliště, kde bydlím. Je tam značka zákaz vjezdu všem vozidlům (to v důsledku znamená, že tam nemůžete jezdit ani na kole) a úřednice ze mě udělala pomalu vraha maminek s kočárky. Lidi ten zákazy stejně porušují a porušovat budou (NIKDY tam nikdo nebyl zraněn) a MP bude rejžovat dál. Pokutují dokonce i když stěhujete. A víte jaký je jejich argument? Zákaz je zákaz. Ano, a o tom to je. Proč my, co tam bydlíme nemáme na výjimku nárok a oni ano? My jsme nebezpeční a oni ne? Prostě zákony mají platit pro všechny a všem se má měřit stejným metrem. Když tam chtějí vjet, tak ať si prostě ten maják zapnou. Nebo ať zvednou pr* a dojdou si tam z parkoviště stejně, jako to my.

    David

    A ještě k tomu rozhodnutí. Žádost 9. 12. a kladné rozhodnutí 15. 12.. O tom by se běžnému občanovi mohlo jen zdát.

    Kumi

    Takže pravda je někde uprostřed. Neznalý úředník vydal, policie neschválila. Předpokládám, když už Vás to tak irituje, že jste si na postup města stěžoval a byla tedy učiněna náprava. A opět nespokojenost…

    Marek

    Zajímavé počtení. Čemu říkáte náprava? Že nezákonné rozhodnutí, které vydali, změnili po jeho vypršení a tak je vše OK? Pokud bychom se měli řídit tímto principem, tak pokud spácháme nějaký přestupek, kdy budeme např. zastaveni za rychlou jízdu, nebyl by důvod platit pokutu, protože už přeci stojíme. Proč by měli strážníci mít nějaká zvláštní povolení pro plnění svých povinností, když vše potřebné je již zakotveno v zákoně o obecní policii? Proč nedostane plošnou výjimku třeba instalatér nebo stěhovák, aby mohl plnit své pracovní povinnosti, ale místo toho dostane pokutu za porušení zákazové značky? Tato vydaná povolení jsou pouze ukázka úřední svévole a je naprosto nepochopitelné, proč to má někdo potřebu ještě obhajovat.

    Kumi

    A víte o nějakém instalatérovi či stěhovákovi, který se o takovou výjimku pokoušel a nebylo mu vyhověno? Nebo jen z principu nadáváte, že nemáte stejné možnosti jako strážník či policajt. Kdyby Vám „hořelo u prdele“ to byste zřejmě nadával, že nechali auto kdesi před zákazem, ne? Kdo chce být nespokojený, ten jím prostě bude za každých okolností. Toť vše

    Marek

    Vy neumíte číst? Pisatel nade mnou tam prý dokonce bydlí a žádost o vjezd mu zamítli. Nevím, jak to tam vypadá, ale vozidlo mp se tam bude motat stejně jako jakékoliv jiné vozidlo, tak co to placaté o požáru? Nehledě na to, že oni mohou do všech zakazů v celém městě.

    Marek

    A když už by jel měšťák někoho zachraňovat, tak si snad zapne majáky, ne? To co píšete je demagogická obhajoba zneužívání moci.

    Kumi

    Zatím jsem se nesetkal s rozumným vysvětlením, jaký je rozdíl mezi vjezdem třeba do pěší či obytné zóny, zákazu vjezdu všech vozidel a pod, s majákem a bez něj. Prosím o rozumné vysvětlení. Ne zabejčilé tvrzení, že zákon je zákon a hotovo. Prozatím je vždy v odpovědi cítit zlobu. Když chtějí buzerovat mě, tak ať si to laskavě zapnou. Je jedno, že to vyjde nastejno, hlavně, ať si ho laskavě zapnou. Nevím, ve kterém městě nějaký zamindrákovaný měšťák kasíruje stěhováky (tedy pokud je skutečně jediná příjezdová cesta do zákazu) ale tady převyšuje zloba rozum. Nic víc.

    Marek

    Ale samozřejmě, že jde o zlobu, je na tom něco špatně? Máme si to nechat libit? Základní podstata je v tom, že zákon platí pro všechny a pokud někdo, kdo má dokonce dohlížet na jeho dodržování, ho sám dodržovat nechce a vymysli všelijaké kličky, jak se z něj vyvléknout, je celkem logické a v pořádku, že to občany naštve. Já nevím proč je tady v ČR stále podle vetsiny výraz slušnosti, nechat si srat na hlavu. A znovu k těm majakum. Pokud chtějí využít právo přednosti (tj i vjezd do zákazu), pustí majáky především z důvodu bezpečnosti, aby byli vidět i v lokalitách (zákazech) kde byste auto necekali a aby každý věděl, že maji přednost v jízdě (před ostatnimi auty i chodci).

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist