plnění pojišťovny

Dobrý den,
2.10.2014 do mne zezadu nabourala dodávka. Hned na druhý den jsem na své pojišťovně nahlásil pojistnou událost (prasklé levé zadní světlo, prasklý a promáčklý zadní nárazník a drobné oděrky na blatníku, lehce promáčklé víko kufru) a 6.10.2014 jsem auto odvezl do autorizovaného, smluvního servisu Opel. V pátek 17.10. se mi zdálo, že už oprava trvá příliš dlouho a tak jsem se ozval. Když mi bylo řečeno, že oprava trvá tak dlouho, protože díly opravují, tak jsem se začal zajímat ještě víc. Počítal jsem, že nebudou měnit celá levý bok kvůli malým oděrkám, ale s opravou promáčklého a prasklého nárazníku nesouhlasím. Bylo mi řečeno, že takto rozhodl likvidátor pojišťovny. Volal jsem tedy do pojišťovny, kde mi bylo řečeno, že šlo o servisního technika pojišťovny, který takto pravděpodobně rozhodl protože tomu rozumí. Také jsem dostal kontakt na oddělení pojišťovny, kde jsem měl odeslat stížnost, to jsem udělal a zatím čekám na reakci.

Chtěl jsem Vás požádat pane doktore, zda by jste mohl posoudit jestli jsem v právu, jak se všude dočítám a jak postupovat abych na svůj vůz dostal nové díly a bourané leč opravené a pojišťovna vše řádně zaplatila v plné výši. Jedná se o Opel Astra GTC, 1,9, rok 2007.

Mockrát Vám děkuji za odpověď

Odpověď

Rozhodující v tomto případě je, zda tento postup je způsobilý k uvedení vozidla do původního stavu. Pokud ano, tzn. ty poškozené díly jsou opravitelné, tak se nelze domáhat jejich výměny za nové. V opačném případě se nových dílů domáhat lze. Jak je tomu v tomto konkrétním případě ale nedokážu posoudit, protože to je věc technická.

22.10.2014 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist