Píšete že porsche podezřívá nissan že

Zdravím, píšete že Porsche podezřívá Nissan že použil pneumatiky plněné dusíkem.Zajímalo by mě jaký je rozdíl mezi pneumatikami plněnými dusíkem a vzduchem.Děkuju. Přeji hezký den.

Odpověď

Dusík má oproti vzduchu tu výhodu, že lépe odolává změnám teplot a nemění tak rychle svůj tlak. Pokud totiž nafouknete gumy obyčejným vzduchem například na hodnotu 2,2 bar, po několika ostrých kolech na okruhu vzroste teplota gumy a tudíž i hodnota tlaku klidně až za 3,0 bar. A to má nejen zásadní vliv na přilnavost a jízdní vlastnosti, ale také může dojít k fatální destrukci pneumatiky vzhledem k přílišnému tlaku. Proto se doporučuje před jízdou na okruhu pneumatiky upustit pod 2,0 bar, aby měly během jízd optimální vlastnosti, až se zahřejí.Porsche obviňuje Nissan, že použil nejen gumy plněné dusíkem, čímž se výše popsaný problém minimalizoval (tlak zůstává během jízd prakticky stejný), ale ještě prý použil polozávodní pneumatiky, díky čemuž měl získat nefér výhodu.

17.10.2008 5:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist