Pane Žáku, měla bych na vás

Vážený pane Žáku, měla bych na Vás následující dotaz: Řídím několik let, jsem řidička, která má s vozem každodenní kontakt. Snažím se neustále zlepšovat a pracovat na sobě, abych řídila lépe. V poslední době řeším následující problém: V městě často odbočuji do prudkých zatáček, které je třeba projíždět na dvojku. Snažím se vždy odřadit před zatáčkou, abych v zatáčce mohla mít ruce na volantu. Před zatáčkou odřadím z trojky na dvojku, zajímalo by mě však, kdy je po odřazení ideální pouštět spojku? Je správné vjíždět do zatáčky už s puštěnou spojkou, nebo ji pouštět až při vyjíždění z ní? Raději totiž vjíždím do prudkých zatáček se sešlápnutou spojkou, abych mohla v nutném případě zastavit (chodci na přechodu…). Když pouštím spojku až po projetí zatáčkou, většinou mi auto hodně cukne nebo musím spojku pouštět velmi opatrně a ztracím tak na akceleraci. Snad jsem svoji situaci popsala srozumitelně. Děkuji moc za odpověď, s pozdravem a poděkováním, Helena.

Odpověď

Chápu, že se o tom těžko píše, protože takové procesy mají být automatizované. Pouštět spojku v zatáčce ale není úplně nejlepší, protože pustíte na kola brzdný moment motoru. Na kluzkém povrchu tak můžete dostat smyk, což se klidně na mokré dlažbě nebo bílých čarách může stát. Proto si raději odřaďte před zatáčkou a pokud bude potřeba vyšlápněte v zatáčce spojku. Jízda na neutrál nebo s vyšlápnutou spojkou je krajní řešení, když se dostanete s autem na limit přilnavosti, například v zimě. Správně byste měla jezdit vždy se zařazenou rychlostí - i do zatáčky.

13.3.2011 2:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist