Pane doktore. mám dotazy týkající

Dobrý den, pane doktore. Mám dotazy týkající se opravy vozidla v autorizovaném servisu, do kterého mě poslala pojišťovna, jejíž klient do mého vozu zezadu narazil. Pominu-li skutečnost, že jsem musela podepsat závazek, že zaplatím opravu sama, pokud tak neučiní pojišťovna (bez toho by vozidlo do opravy vůbec nepřijali, ačkoliv jsou „autorizovaní“), že si musím v hotovosti zaplatit náhradní vozidlo a teprve potom částku vymáhat po pojišťovně, a že oprava na první pohled celkem banální škody se záhadně protahuje již na dva týdny (aniž by mě někdo informoval, proč – o částce, kterou budu muset zaplatit za náhradní auto, bez nějž se neobejdu, ani nemluvím), zajímalo by mě, jak to je s poškozenými díly a jak mám vůbec možnost zjistit, zda servis opravdu vyměnil to, co bylo poškozené (respektive zda to, co za poškozené označil, skutečně poškozené bylo). Ale hlavně – ráda bych tyto poškozené díly viděla, respektive bych je chtěla vrátit. Potřebuji vědět, zda na to mám právní nárok, a pokud ano, jaký zákon a paragraf to upravuje. Nebo jsem o to měla výslovně požádat předem, a pokud jsem tak neučinila, tak opravce k tomu nic nezavazuje? Potěšila mě dříve uvedená reakce jiné klientky a její odvolání na rozhodnutí ÚS sp.zn.II 2221/07, protože něco podobného na mě v servisu taky zkoušeli – že prý moje auto je již staré (je staré 5 let!) a že tedy si určitě budu muset doplatit vyměněné díly, protože se jejich výměnou moje auto zhodnotí. Proto mě celkem enormně zajímá, jak můžu zjistit a ohlídat, že to, co bude vyměněno, bylo opravdu vyměněno účelně, případně jak se můžu bránit proti pojišťovně, kdyby zpochybnila své předchozí tvrzení a požadovala po mně spoluúčast. Podotýkám, že se jedná o jednu z pojišťoven, která se považuje za nejlepší v zemi, ale od začátku nejsem s řešením celého (zkraje opravdu banálního) problému ani trochu spokojená. A co se týče nehody, jednalo se o náraz zezadu, řidič svoji vinu uznal, plnění z jeho pojistky se nijak nebrání a o nehodě existuje písemný záznam – tedy zde skutečně nenacházím jediný důvod k mojí spoluúčasti. Děkuji moc za odpověď na obě otázky.

Odpověď

Např. znaleckým posudkem.

Ty díly jsou Vaše a máte právo na jejich vrácení. Dohodněte si to ale včas dopředu.

Co se výměny jednotlivých dílů týče, je nutné se dohodnout jasně s likvidátorem, tzn. jít s ním na prohlídku a zkontrolovat si, co uznal za vhodné na výměnu a co ne. Pak následně a přesně podle toho zadat servisu opravu s výslovným písemným příkazem a závazkem servisu že se nesmí odchýlit bez Vašeho předchozího souhlasu od zadání likvidátora. Pokud by to udělali, šlo by to pak za nimi, včetně nákladů na odstranění takových nevyžádaných víceprací.

23.1.2012 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist