No, pane koubek… reaguji na tu

No, pane Koubek… reaguji na tu otázku ohledně ecotuningu.Teď jsem se na stránkách škodovky dočetl, že udělali s fabií někde v Rumunsku rekord nějakých tuším 2.6 l/100km. Což není tak špatné že? Samozřejmě byl tam jen jeden řidič a byla to verze 1.2, no ale karbonovou karoserii to auto asi nemělo….Zdravím :-))

Odpověď

Zdravím i já vás.Co myslíte, že měla ta jízda společného s běžným, hustým silničním provozem? Já vám to řeknu: auto jelo po asfaltu. To je všechno. Také dokážu třeba s Citroenem C5 s dieselovou šestnáctistovkou jet za 3 litry, ale jenom na dobře zvolené trase a jenom způsobem, který zaprvé vylučuje, abych se kamkoli dostal včas a zadruhé omezuje ostatní účastníky provozu.Konkrétně Fabia s tříválcem 1.2 HTP je naopak v běžném provozu poměrně žíznivé auto. Na své trase, která zahrnuje cestu z centra Prahy na Zličín, rychlostí tachometrových 130-140 km/h po dálnici do Berouna a pak pár kilometrů po okresce, se často šplhala i přes devět litrů, zejména, pokud jsem nechtěl zdržovat ostatní a držel s nimi krok.Tu rekordní spotřebu v Rumunsku má ve skutečnosti na triku tříválcová Fabia 1.4 TDI, u které sama Škoda uvádí spotřebu mimo město na hranici čtyř litrů. S lehkou nohou se dá jezdit samozřejmě ještě úsporněji.Ecotuning s tímhle vším ale nemá vůbec nic společného. Jde zkrátka jen o to, jak zkušený je řidič za volantem a jak úsporně dokáže vozem pohybovat. V tomto případě šlo o Gerharda Pattnera, který podniká dálkové jízdy úspornosti už přes třicet let, takže o jeho zkušenostech není pochyb. Ale s běžným provozem, jak jsem už psal, to nemá pranic společného.

2.6.2006 4:03

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist