Někde, nevím kde, jsem se cca

Dobrý den, Někde, nevím kde, jsem se cca před rokem dočetl že startovat auto se sešlápnutou spojkou je přežitek, z dob startování starých škodovek (bylo to myslím proto že "stodvacítky" měli slabý startér a "hustý(když byl studený)" olej v převodovce, takže když se spojka sešlápla, starér točil jen s motorem a ne i s převodovkou).Z toho co jsem se dočetl jsem pochopil že v moderních autech by se nemělo startovat se sešlápnutou spojkou kvůli setrvačníku, že se tím nějak(nevím jak:-) ) níčí.A že hodně náchylné jsou na to Octavie 1.9TDi 81kW, a tu jsme shodou okolností měli, tak jsem celou rodinu "přeučil" aby startovali "bez" spojky se zařazeným neutrálem……no a kámen úrazu je v tom že teď jsme si pořídili Octavii II 2.0 TDI a když jsem si z nudy,při popojíždění v koloně na D1, pročítal manuál k autu, tak v kapitole startování bylo napsané, že by se mělo startovat se sešlápnoutou spojkou…..tak jsem z toho jelen 🙂 jak se má teda správně startovat auto? udělali ve škodovce nějakou změnu že už se zase může startovat se spojkou?jak to teda je?Děkuji za odpověď

Odpověď

Dotaz ještě nebyl zodpovězen. Zkuste to prosím později.
19.4.2009 7:45

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist