Nedávno jsem se již ptal na

Zdravím, nedávno jsem se již ptal na Murano a Land Cruiser, ale koupě nakonec dopadla úplně jinak… Dopadlo to tak, že mám nový M-B ML 500 se 7G-Tronikem a taky úplně nové A6 3.0 TDI Avant s Tiptronikem…. Tak bych se chtěl zeptat, jak je to s mýtem o zajíždění motorů. Jak benzínového V8 u ML a nebo V6 dieselu u Audi. Motory jsou úplně "syrové" a nemají najeto ani 1 000Km. Jak hodně by se mělo šlapat na plyn, co se týče akcelerace apod. Rady mých kamarádu se dosti liší… Tak jsem se rozhodl zeptat opravdového odborníka.Předem díky a hodně štěstí při bodovém systému! S pozdravem BORIS_Ilja

Odpověď

Přestože automobilky tvrdí, že moderní motory zajíždění nepotřebují, protože jsou prakticky zajeté už z továrny, promyšleným zacházením rozhodně nic nezkazíš.Znám několik kolegů, motoristických novinářů, které nové auto po koupi zajížděli přímo úzkostlivě. Já bych to až tak sveřepě nebral, ale styl jízdy byh přece jenom přizpůsobil.Dejme tomu nějakých prvních 3000 km bych nevytáčel motory až do červeného pole, jejich plné pružnosti využíval až po prohřátí motoru a celkově jezdil spíš zvolna. U turbodieselu zvlášť pozor na vypínání rozehřátého motoru - může to nadělat pěknou neplechu na dmychadle. Je lepší pár minut před dojezdem do cíle cesty zvolnit a neroztáčet turbo pod přílišnou zátěží, případně nechat turbo chvíli vychladnout na volnoběh.To pochopitelně platí i pro další používání, ale při zajíždění je to zvlášť důležité.Když to shrnu, zajíždět motory není tak úplně nezbytné, ale pokud to povede byť i jen k mírně lepšímu výkonu a celkové funkci, proč to neudělat?

14.7.2006 5:56

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist