autoweb.cz > Autoporadna > Právní poradna > Nahrazení rezervního kola sadou pro opravu pneumatik
Nahrazení rezervního kola sadou pro opravu pneumatik
Původní dotaz:
Dotaz:
Dobrý den, můj dotaz se týká nahrazení rezervního kola sadou pro opravu pneumatik, konkrétně u aut značky Škoda. Výrobce uvádí, že u vozidel řady Škoda Favorit, Felicia, Fabia 1 (6Y), Superb 1 (3U), souhlasí avšak nedoporučuje vyjmutí náhradního kola a jeho nahrazení sadou na opravu pneumatik. U vozidel řady Škoda Fabia 2 (5j), Roomster, Octavia 1 (1U), Octavia 2 (1Z), Superb 2 (3T), Yeti je možné vyjmout náhradní kolo za podmínky jeho nahrazení originální Škoda sadou na opravu pneumatik.1) Znamená to snad, že starší vozy mohou mít jakoukoli lepící sadu a novější musí mít originální sadu, nemají li rezervu? Nebo jen někdo zapomněl napsat jedno slovo? Osobně totiž nechápu smysl, proč je to jednou tak a po druhé zase jinak. 2) Jaký postih hrozí při policejní kontrole, pokud řidič vozidla, kde je vyžadována originální sada předloží neoriginální sadu? 3) Ad 2, ale na STK jedná se o lehkou či vážnou závadu? Děkuji
Odpověď:
/beran-nahradni-kolo-a-zvedak-nebo-jen-sada-na-lepeni/
Reakce: Ve vašem článku jsem nenašel odpověď ani na jeden z mých tří dotazů. NIcméně po jeho přečtení bych měl ještě čtvrtý dotaz: 4) Pokud se provozovatel auta rozhodne pro smluvně zajištěný asistenční servis, který je jen na území ČR, smí s tímto vozidlem jet do ciziny, aniž by měl rezervu či lepící sadu?
Odpověď
ad 1) U starších je k tomu potřeba souhlasu výrobce, takže tam může výrobce chtít tu „svou“ sadu, u novějších jakákoli sada na opravu.
ad 2) Na místě do 5 000 Kč
ad 3) Ten seznam je hodně dlouhý – viz příloha č. 7 vyhlášky č. 302/2001 Sb.
ad 4) Může. Ta podmínka stanoví spíš minimální požadavek, ale je otázka, jak je to upravené v těch zemích, do kterých jede.