Mám dotaz ohledně kvality dnešních dieselových

Dobrý den.Mám dotaz ohledně kvality dnešních dieselových motorů.V naší firmě máme od roku 2000 fiat marea 1.9 JTD 77 kw .Ten má již dnes naj. 272 000 a po motorické stránce výborný.2x váha vzduchu,spojka,rozvody a seřízení ventilů.V roce 2002 jsme jako další pořídili Ford mondeo 2.0 TDCi 96 kw.Ve cca 30 000 naj. Km výměna čerpadla+ vstřiky(reklamace v záruce) , v cca 70 000 naj. Km se celá výměna opakovala a ve 116 000 naj km při náznaku dalšího zadření jsem raději vozidlo prodal.Jako další byla pořízena octavie 1.9 Tdi PD 74kw.Ve cca 40000 se odporoučelo turbo a nyní mám pocit při jízdě,že mi motor třesem vyskočí z auta.Z toho pro mne vyplívá,že mým vlastním zjištěním je jediný spolehlivý motor Fiat,ale dnes jsem na pochybách do které značky jít,aby byl vůz stejně spolehlivý.Fiat mě v momentální nabídce moc nenadchnul a bohužel i když je mi to líto ,tak fiat není z hlediska reprezentace firmy ideální.Děkuji za odpověď.Michal

Odpověď

Nechci nikomu sahat do svědomí, ale za "nízkou spolehlivostí" moderních dieselových aut stojí z valné většiny hovadský způsob jízdy a neznalost základních pravidel, jak se k takovému autu chovat.Když totiž někdo dává neustále "plnej knedlik", aniž by počkal, až se motor ohřeje (což u dieselu trvá podstatně déle než u benzínu) nebo když někdo přiletí zběsilou jízdou po dálnici domů a vypne hned motor, aniž by nechal turbodmychadlo aspoň trochu "doběhnout a vydýchat", koleduje si o pěkný malér.Diesel je primárně určen k jízdě konstantní rychlostí při částečném zatížení, tehdy funguje nejlépe. Ale to závodníkům ve služebních dieselech nevysvětlíte. Vždyť to přeci jede "pořádně vocpoda" a za pět litrů. Nemám pravdu?Samozřejmě záleží na majiteli - řidiči, jak dlouho jeho auto vydrží. Obecně lze říci, že pokud nedošlo k nějaké zásadní výrobní vadě, měl by motor vydržet aspoň 200 000 km, pokud se k němu chováte rozumně. Když si ale musí někdo stůj co stůj dokazovat svoji nadřazenost nad řidiči atmosférických benzínových šestnáctistovek, životnost jeho dieselového auta se zkracuje geometrickou řadou.

25.8.2008 5:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist