Mám dotaz ohledně benzínových šestiválců u

Dobrý den, mám dotaz ohledně benzínových šestiválců u BMW. Doteď jsem jezdil výhradně se 4 válci, ale nedávno mě kamarád nechal svést ve své starší A4 ještě s 2,8 V6 a zcela mě to ohromilo. Zátah téměř od volnoběhu, krásný zvuk a přijatelná spotřeba mě donutila přemýšlet o změně. Začal jsem přemýšlet o současné (e90) řadě 3 od BMW, bohužel fin. zdroje neumožňují nové, takže v úvahu připadá pouze ojeté. Ve všech možných testech jsem četl pouze chválu jak na 330i tak na 335i, a proto toho se nemůžu rozhodnout, který z nich je (byť o sebemenší kousek) lepší :). Jsem zastáncem lineárního průběhu výkonu dosahovaného ve vysokých otáčkách (i když podle recenzí se ne-vytáčení ani turbo díry u přepl. obávat nemusím), uším libozvučného zvuku, který jsem od vytočených 4-válců poslouchal doposud a hlavně jistoty při předjíždění, kterou jsem zatím díky nižšímu výkonu motoru postrádal. Mohl bych poprosit o porovnání těchto motorů nějak komplexně, počínaje jízdním projevem, spotřebou … a pořizovacími náklady konče? četl jsem, že ta přeplňovaná 35 přišla mezigeneračně o jedno turbo, ale to se mě nejspíš netýká, protože bych stejně vybíral starší kus. Děkuji, Jirka

Odpověď

Podobnou nákazou jsem byl také onehdá postižen. On na to dokonce existuje i lékařský termín a jmenuje se to snad "reihus sechcylindrus" nebo tak nějak... Prý se to dá léčit jedině tak, že si řadový šestiválec od BMW koupíte. Současná situace na trhu naštěstí léčbě tohoto mentálního postižení pomáhá, protože ceny hezkých ojetých třílitrů spadly na naprosté dno a je skoro až nemorální, jak mohou někteří majitelé za takové auto chtít tak málo peněz. Ale k věci... Pokud dáváte přednost sametovému chodu a chcete si úžívat plynulý nástup výkonu (zatímco vám nevadí si na rychlost chvíli počkat), doporučil bych vám spíše atmosférický třílitr v 330i. Počítejte ale s tím, že při běžném tempu do 2500 ot./min. jede spíše jako lepší čtyřválec. Zvuk je ale naprosto pohádkový a za 5000 ot./min. odevzdává to nejlepší. Přeplňovaná varianta je sice úžasná a nechutně rychlá, ale bohužel trpí na malinko opožděnou reakci a vysoké otáčky jí už moc nesvědčí. Samozřejmě je to ale stále jeden z nejcharakternějších motorů na světě, takže spíše se rozhodněte podle toho, zda máte raději nával síly či vás uspokojuje dolování výkonu. Z hlediska servisních nákladů a ceny provozu bude samozřejmě atmosférický motor výhodnější - spotřebuje v reálném světě o 2 litry na 100 km méně a dá se očekávat, že by měl vydržet víc s minimální údržbou. Ta turba v 335i přeci jen hrozí drahou opravou.

17.6.2011 8:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist