Křižovatka Pardubice

Dobrý den, zajímalo by mě řešení na této křižovatce při odbočování vpravo a protijedoucího odbočujícího vlevo, zda zde platí signál i pro vozidla odbočující vpravo. Pokud ano, zda při rozsvícení červené nesmí auta odbočit? [URL=http://img24.cz/viewer.php?file=48870669022846407972.png][IMG]http://img24.cz/images/48870669022846407972_thumb.jpg[/IMG][/URL]

Diskuze

5 komentářů

    Milan

    Vyjímečně musím nesouhlasit s panem doktorem. Určitě odbočení není až za křižovatkou, ale v křížovatce, určitě to není připojovací pruh. Je to stále jen jedna křižovatka, sice divně označená, ale takových máme v Pardubicích více. (U nádraží a Paramo). Sice proti pravidlům 361/2000, ale nehody se tam nedějí, páč obě auta si dávají přednost navzájem.
    Na každoročním školení řidičů se podobné křižovatky řeší s právníky.

    Myslím, že nemáte pravdu a že výklad dr. Berana je správný. Tady fakt nedává smysl, aby mi auto, které „z původního protisměru“ odbočuje doleva, dávalo přednost. Všimněte si, že tam je značka Dej přednost v jízdě, zatímco kdybyste pokračoval rovně, jste na hlavní. A taky vás v tom směru neomezuje žádný semafor. Prostě tohle je bypass a ten z principu není součástí křižovatky.

    Milan

    Respektuji Váš názor, ale toto je jen jedna křižovatka, jak stavebně tak i právně. Křižovatka je řízena světly, takže značky jsou v tomto případě k ničemu. Řidič jede od nádraží, odbočuje vlevo na Závodu Míru, má plné světlo, musí dát přednost protijedoucímu vozidlu. Řidič který odbočuje vlevo, neví, že řidič který odbočuje vpravo, nemá semafor a dává mu přednost.
    Stejná situace je na křižovatce Dašická a kpt. Bartoše a Na drážce.
    Věřím tomu, kdybychom se sešli nad papírem a malovali si, shodneme se.

    Bornys

    V tomto nema pan Beran pravdu. Pokud je v krizovatce umisten tribarevny signal plny, tak plati pro VSECHNY smery jizdy,tzn. i pro vozidla odbocujici vpravo. Tento „semafor“ by nebyl platny pro odboceni vpravo jen tehdy, pokud by byl tribarevny signal smerovy,tzn. byly by na nem vyznaceny sipky, pro ktere smery je platny. Je to tzv. krizovatka s odbocovacim pruhem a jizdni smery jsou stavebne rozdeleny ochrannym ostruvkem….nicmene je to jedna krizovatka….!!!! Takze musite zustat stat pri odboceni vpravo, v pripade ze na semaforu sviti cervena. POZOR na to…v pripade, ze odbocite jedete na cervenou….!!!! Casta argumentace ridicu,je ta ze pro ne signal neplati,protoze kolem nej neprojedu (je od nich vlevo)……nicmene toto pravidlo plati pouze o umistovani stalych svislych dopravnich znacek pri pravem okraji, pro svet. signaly takove pravidlo neexistuje!!! Stejne je na tom argumentace s znackou upravujici prednost pri odbocovani vpravo….dle§76 odst.6 zak. c.361/2000sb. ve zneni p.p.jsou svetelne signaly nadrazeny svislym dopr. znackam upravujicim prednost,tudiz vyse zminena znacka NEMA platnost…! Obdobne je pouziti argumentu o existenci pripojovaciho pruhu,ale ani tento pruh nemuze mit vliv na vyznam svetelneho signalu…..! Je mozno doporucit nahlednout do rozsudku soudů, ktere resily nehody na techto typech krizovatek a ktere dospely k nazoru,ze pricinou nehody je JIZDA NA CERVENOU, nikoliv nedani prednosti v jizde…!

    Bornys

    Jeste dodatek resp. drobna omluva panu Beranovi……Po projeti teto krizovatky(samozrejme JEN na zelenou) skutecne musite dat prednost vozidlum ktere se nachazeji jiz na komunikaci ve vasem smeru,upravuje to vodorovne znaceni umistene opetovne za krizovatkou.Dle meho nelogicky, ale je to tak.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist