Koupě ojetého auta a následná reklamace

Dobrý den pane Judr. Prosím o Váš názor a případnou radu jak postupovat… Koupil jsem automobil, který majitel prodával s rodinných důvodů. Jeho inzerát byl jak na bazos.cz-soukromý tak na Tipcars.cz-prodej přes bazar, ale u soukromého inzerátu byla cena o 10000 menší. Při podrobnější prohlídce...

Diskuze

1 komentář

    Vlado

    Komentář k tomuto článku od autobazaru.

    Pán si domluvil prohlídku, případně koupě toho automobilu přímo s majitelem auta. Auto bylo inzerováno u nás v autobazaru v ceně 115000,-KČ a jednalo se o Ford Focus II 1,6i
    do provozu 25.11.2008, faceliftová verze model 2009. Auto bylo v té době nejlevnějí na trhu a druhé nejlevnější bylo v hodnotě cca 130000,-KČ.
    Když volal nějaký zájemce první jeho otázka byla, proč je tak levné, jestli s autem něco je? Odpověd zněla, auto je v pořádku, plně pojízdné, ale 4-místná N1, čili odpočtové auto co se týče DPH, proto bylo 4-místné.
    Pán kupující si to auto našel v inzerci přímo inzerované majitelem auta, který na prodej spěchal a mimo bazar to auto nabízel za 105000,-KČ.
    Domluvili se na tom, že si pán přijede, ale majitel byl v práci a tak auto dovezl zpátky do autobazaru a kupujícího poslal do autobazaru, kde si kupující i se svým doprovodem auto mohl prohlédnout. Měl k dispozici auto, klíče, technický průkaz TP i OTP a zelenou kartu od povinného ručení. Přijeli chvíli popoledni a auto zkoumali i projížděli. Kontrolování a zkoumání auta trvalo až do odpoledních hodin, kdy se rozhodovali jestli si auto koupí. Později odpoledne se už majitel vrátil z práce a přijel do autobazaru, kde jim potvrdil, že jím poskytne ještě slevu z jeho inzerované ceny 10000,-KČ a kupujícímu řekl, jestli si všiml, že auto je v kategorii N1 vedené jako 4-místné, které má on jako soukromá osoba a nemá s tím problém. Zdělil kupujícímu, že tyto auta někdy jdou přestavět na 5-timístné, ale s tím, že on to nepotřeboval, tak to nijak nezkoušel. Pán kupující si byl vědom, že už má velmi dobrou cenu za to auto a věděl, že majitel ho chce prodat, proto jakoby couvl, že to asi né, ale po chvilce debatování a ještě přislíbení další slevy 4000,-KČ souhlasil a auto chtěl. Bylo u toho 5 osob, kdy se rozhodl do toho jít. Jelikož už bylo pozdě odpoledne a aby se stíhalo vše dořešit, tak majitel už nechtěl kombinovat a tak nechal smlouvu sepsat v autobazaru i proto, že bylo třeba auto pojistit na cestu a udělat úkony k přepisu auta, které by majitel auta sám časově nezvládl.
    V jakémkoliv softveru není v programu na příjem aut do prodeje a pak následně inzerci co se týče nákladních aut druh auta Ford Focus..Nákladní auto je auto které vozí náklad, osobní auto vozí lidi..Když v roce výroby toho auta byly umožněny odpočty na DPH, nebyly podmínky jako dnes, vtehdy bohužel vymazali jedno místo k sezení, namontovali mříž a změnili hmotnosti. Tím pádem mohli osobní auto prodávat podnikatelům bez DPH s názvem nákladní auto.Později byla zrušená i dělící mříž, kterou už není nutné v takovém autě mít. Tímto reaguji na to, že auto nemělo mříž a mělo vzadu okna místo zaplechovaných otvorů místo oken. Bez oken by to byl pick-up a to už je něco úplně jiného.
    Takže sepsala se smlouva, podepsala, předaly se peníze, stihla se evidenčka a stihly se odevzdat doklady na přepis, proto byli techničáky zaslány poštou, jak spomíná, měl je za dva dny doma.
    Pojištění bylo sjednáno na 4 místa. Moje inzeráty mají v inzerci autosoft.cz psáno, pokud jsou N1 toto v poznámce uvedené a pak i počet míst 4, u inzerce tipcars.cz je počet míst 4 taky. Mohu doložit.Kupující byl seznámen přímo majitelem s tím, že je to 4-místná N1.
    Bohužel můj administrativní softvér nepřenáší toto do smlouvy a ani do technického protokolu. Po dobu co vlastím autobazar mi tuto skutečnost, která nemůže být zatajená, protože nikdo si nekoupí auto aniž by si zkontroloval techničáky, kde je toto uvedené, nikdo ani nereklamoval auto takovým způsobem.
    Od prodeje uběhlo pět a půl měsíce a po tuto dobu se kupující nikdy neozval, že má nějaký problém.
    Ted jsem dostal doporučený dopis, kde reklamuje auto protože v kupní smlouve je psáno osobní auto….
    (Jak hledám a koukám, ještě jsem neviděl Focuse tahat přívěs, nebo aby měl na korbě písek…)
    V dopise pán navrhuje toto..cituji:

    1. Odstupuji od smlouvy a požaduji vrácení kupní ceny 91000,- KČ plus náklady spojené s koupí 2000,-KČ s tím, že prodávajíci nebo zprostředkovatel dorazí po domluvě do mého bydliště, kde dojde k vrácení částky 93000,-KČ oproti přepisu vozidla zpět na prodejce, Náklady s tím vynaložené opět uhradí prodejce, nebo zprostředkovatel.

    2.Bude mi doručeno do 40 dnů od doručení této reklamace povolení od FORD MOTOR COMPANY, sro Praha na přestavbu výše uvedeného vozidla z kategorie N1 na osobní s 5 místy k sezení.

    3. Bude poskytnuta sleva ve výši 16000,.- KČ, což je rozdíl v možnostech využití celkové hodnoty vozu a také možnosti + povinnosti při provozování mezi vozy N1 a osobním .Peníze budou doručeny do 40 dnů od doručení této reklamace na účet č. ………….

    Očekávám písemné vyjadření o řešení mé reklamace a to dle zákona do 30 dnů od doručení reklamace na výše uvedenou adresu. Poté dávám svolení mému právnímu zástupci, který je již s případem seznámen, aby jednal v mém jménu a dořešil vzniklou situaci a tím začnou vznikat další náklady. Následně tedy budu požadovat kromě bodu 1 i proplácení všech vzniklých nákladů s touto reklamaci spojených…….

    Co poradí nezávislý právnik v takovém případě mě jako majiteli autobazaru?
    Vidím a čtu dobře? Vyhrožuje mi zákazník? Nebo se chce ještě obohatit??
    Mám podle něho jet já za ním ze severní Moravy na jižní Moravu?
    Co více, než 5 měsíců, které si dle libosti auto používá, budeme v autobazarech jako půjčovna aut zdarma, nebo ještě po vrácení auta bude třeba zakazníkovi doplatit??

    Podotýkám, že ještě skoro po půlroce je nejlevnější takový Ford na inzerci za 108000,-
    Auta kategorie N1 se nenabízejí v sekci nákladní automobil a kupující byl řádně se vším seznámen.
    Co mě napadá? Kupující koupil auto za velmi dobrou cenu, majitel bývalý mu šel na ruku se slevami, proč nezkusit, třeba ještě něco pustí..
    Skoro půl roku jezdi s autem a neměl problém s tím, že v autě mohou jet jenom čtyři lidi a najednou je jeho hodnota využití menší o 16000,-KČ?? JAK SE DÁ TÁTO HODNOTA VYPOČÍTAT??

    Budu vděčný za reakci a případnou odpověd právníka i laické veřejnosti, která má s něčím podobným zkušenost.

    Boršovský

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist