Kdo zaplatí opravu?

Dobrý den, pane doktore, prosím Vás, zajímá mě věc, která se týká asi každého, kdo jezdí s vozidlem na STK a emise. Při měření emisí technik túruje motor až téměř nebo úplně do červených otáček – přitom v normálním provozu se na takto...

Diskuze

6 komentářů

    Honza

    Takže člověk si koupí nový auto, štyry roky si ho ničí na zkur*enejch silnicích, pak s nim přijede na emise (ne pro svoji zábavu, ale proto, že mu to ukládá zákon), tam mu zkur*ěj motor… No neni to paráda?

    jokerboy

    Vy snad znáte případ, kdy byl zničen motor vytočením k omezovači?

    Ma

    Po obmedzovac auto tocim pri kazdom obiehani, kedy ma motor daleko vacsie zatazenie ako na volnobeh a cuduj sa svete, je stale pojazdne.

    blueairwolf

    Mám známého na STK a bohužel je běžnou praxí, že auto přijede po svých na emise, ale už neodjede – nejčastěji je to starší vozidlo. První dvě otázky známého před měřením jsou, kdy byly měněny rozvody a kdy naposledy se měnil a kontroloval olej – tj. jestli ho není málo nebo moc (v prvním případě hrozí zadření v druhém rozštípání kliky/ojnic,… a nebo poškození katalyzátoru – všechno už tam zažili). Jediné, kdy se někomu podařilo z nich vyrazit peníze, bylo, když k vytočení motoru nepoužili plynový pedál, ale jinou cestu – tj. tahání za lanko škrtící klapky nebo zásah přes PC, kdy tím vyřadili z funkce omezovač otáček – a i tak se léta soudili.
    PS: důvod, proč se motor vytáčí je prostý – zvýší se v něm s otáčkami odpory a motor tak má alespoň nějakou zátěž = i nějaké emise, samozdřejmě by balo nejlepší měřit pod zatížením na brzdě nebo za ostrého provozu, ale kdo to procpe do legislativy.

    Zvoník

    VŠECHNO MŮŽE BÝT JINAK:
    Před STK probíhá měření emisí, které pak teprv uvolňuje vlastníka vozu k přístupu k STK. Byl jsem tedy tradičně na měření emisí ve stanici ABH CAR Praha, s.r.o. kvalitně vybavené k tomuto účelu dne 7.4.2014, kde jsem prošel s výsledkem dovolené kouřivosti 1,50 [1/m] naměřené 0,69. – Jméno technika zatím nezveřejňuji. Typ motoru: ,,61DO1″.
    Dne 18.4.2016 (za dva roky) jsem byl u stejné firmy se stejným vybavením, a tím samým autem, kdy jiný technik asi 10x vytáčel mého chudáka dieslového Smarta nad 5000 otáček (nepovoleně!), ovšem typ motoru zadal jen 61 !, kdy obrazovka mu ukazovala, že otáčky jsou nad povolený limit! Tento technik mě nakonec vyhodil z měření, že můj Smart vykazuje vyšší kouřivost, čili v zadání bylo 1,00 [1/m] a kouřivost naměřená 2,05 ! Poté jeho osobní fakt namyšlená rada byla, že neví, co s tím, že to mám jet projet ve vysokých otáčkách abych to ,,vyprášil“ ven a pak abych přijel znovu. Cena služby 850 Kč. Přejel jsem zcela normálně bez vytáčení motoru mimoděk městem Prahu na opačný konec k jiné stanici měření emisí kvůli jiné osobní věci, kde na této stanici zadali po dlouhém hledání typ motoru: ,,61DO1″, zadali hodnotu kouřivosti 1,00 [1/m] a naměřili za stejných podmínek 0,44 ! Cena služby: 690 Kč. Neřekl jsem jim, že jedu dnes odjinud podruhé a tedy podruhé platím emise!
    Tak a teď otázka:
    Není ze strany některých techniků při měření emisí některých autíček, kterými ve své neinteligenci automaticky pohrdají, v celé věci jen jejich ODOBNÍ ŠIKANOZNÍ přístup, k navíc vozům 15 let starým, aby vůbec nebyly připuštěny k STK??? Nemají to tajně nadiktováno od výrobců vozidel taková ,,trapná“ auta rovnou vyřazovat na emisích, aby se majiteli nevyplatila např. výměna motoru pro technikem uměle vytvořenou kouřivost? Jde přece o STK a její věrohodnost a nikoli o šikanování majitelů např. Smartů, že je to jenom jako malé auto, že?
    Od všeho mám protokloly o měření a nic nebylo ovlivněno nějakými známostmi.
    Děkuji za odpověď a názory.
    Na technické kontrole u ABH CAR Praha, s.r.o. jsem prošel i s cizími emisemi a další bude zase za dva roky.

    Zvoník

    Omezovač otáček u dieslů myslím funguje jen při zatížení motoru. Čili přetočit motor na ,,vyřazeno“ dovoluje nad nepovolených 5000 otáček a i víc, pokud to motor dokáže přežít. Toto technici měření emisí moc dobře vědí, a tak mají za nepsaný úkol takové staré vozy zničením motorů do oblasti nepovolených otáček (červených!) vyřazovat z důvodů zajišťováním zakázek servisům nebo zvyšovat prodej nových aut. U takového debila na STK je rovnou nejlepší takový test stopnout a jít na normálnější stanici měření emisí, což je problém zcela jiného rozměru v tomto debilním státě!
    Zde mohu jenom poradit, že některé stanice měření emisí inkasují Kč před měřením a některé po měření. A v tom je právě optimálně slušný přístup těchto stanic a techniků! Když zaplatíte předem, jste jejich a mohou si dělat s vaším autem co chtějí, čili i zničit motor bez jejich vlastní viny!!!! To je demokratický přístup dnešních lidí. Mohu klidně udat jména techniků, poněvadž jsou na protokolech.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist