Již několik měsíců se přu s

Vážený pane doktore, již několik měsíců se přu s Českou kanceláří pojistitelů o povinnost či nepovinnost zaplatit do jejího garančního fondu „příspěvek“ ve výši několika tisíc Kč. V době, kdy jsem vozidlo neměl pojištěno, toto stálo v mé garáži na mém pozemku, tedy mimo jakoukoli pochybnost na místě, které s provozem vozidla nemá nic společného, krom faktu, že na tomto místě k provozování vozidla nedocházelo.O této skutečnosti jsem zpravil Čkp na základě její výzvy v zákonem stanovené lhůtě 30 dní od doručení.Přiznávám, že značky do depozita jsem neumístil…, ale to je o jiném přestupku vůči jinému subjektu. Čkp opírá svůj nárok na „příspěvek“ o § 24c zákona 168/1999 sb. jehož citaci pro úplnost uvádím: “ Je-li provozováno tuzemské vozidlo bez pojištění odpovědnosti v rozporu s tímto zákonem, je vlastník vozidla povinen uhradit Kanceláři příspěvek za dobu, po kterou bylo vozidlo provozováno v rozporu s tímto zákonem. Za úhradu příspěvku podle věty první odpovídá společně a nerozdílně s vlastníkem vozidla jeho provozovatel, není-li současně jeho vlastníkem. Povinnost podle věty první a druhé vzniká tomu vlastníkovi a provozovateli vozidla, který byl nebo měl být zapsán v registru silničních vozidel27a) v době, kdy bylo vozidlo provozováno v rozporu s tímto zákonem. To neplatí v případě, kdy pojištění odpovědnosti zaniklo podle § 12 odst. 1 písm. d).“ V tomto paragrafu se 3x!(jistě ne náhodou)zmiňuje termín „provozováno v rozporu se zákonem“. Otázka na Vás tedy zní: Provozoval jsem vozidlo v rozporu se zákonem, jestliže jsem ho neprovozoval vůbec? A plyne z tohoto neprovozování povinnost platit povinné ručení z provozu vozidla na pozemních komunikacích? A pokud jsem se provinil proti liteře zákona náleží sankce (v případě, že ji budu muset zaplatit) spíše samosprávnému orgánu (registru) nebo čkp? Děkuji za odpověď. Jako malý doplněk (vodítko) ke svému dotazu přidávám dvě citace z dílny Čkp, které se vztah(-ovaly,-uhují) ke kampani k zmiňovanému zákonu: Otázka:Byl jsem na registru vozidel, zjistil jsem, že jsem veden u vozidla, se kterým ale vubec nejezdím. Co mám nyní delat? Odpověď: 4.2.2.1 Vozidlo v dlouhodobé oprave. Jste-li veden jako vlastník nebo provozovatel vozidla, které je v oprave a  které neprovozujete, je treba vozidlo docasne vyradit z registru nebo je pojistit. Dále: Docasné vyrazení z registru vozidel – viz 4.3. 4.2.2.2 Vozidlo je odstaveno mimo verejne prístupnou komunikaci (v garáži, kulne, na soukromém neprístupném pozemku). „“““““Jste-li veden jako vlastník nebo provozovatel vozidla, které neprovozujete a které se nenachází na verejné komunikaci, je treba vozidlo docasne vyradit z registru.“““““ Dále: Docasné vyrazení z registru vozidel – viz 4.3. 4.2.2.3 Vozidlo není používáno, ale stojí na verejne prístupné komunikaci (pred domem u chodníku, na okraji silnice, na parkovišti pod plachtou, ….) Takové vozidlo je treba pojistit. Pokud je nechcete pojistit, nesmí být vozidlo ponecháno na verejných komunikacích, tedy ani na parkovišti, ani na silnici pred domem a musí být docasne vyrazeno z registru.(zdroj: manuál čkp, září 2008)

Odpověď

Dotaz ještě nebyl zodpovězen. Zkuste to prosím později.
14.11.2011 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist