Ještě jednou „Retardéry“

Dobrý den, také děkuji za Váš čas, který věnujete motoristické veřejnosti.
Navazuji na dotaz z 16.10.2013 „Retardéry“. Z dotazu je patrno, že pisatel si podle svého názoru poškozuje a nadměrně opotřebovává svoje vozidlo při přejezdu retardéru, pokud nejede rychlostí menší jak 20km/hod.. Co ale mám dělat v situaci, kdy se přes špatně konstrukčně řešený retardér nedá přejet ani krokem? Kdykoliv tímto místem projíždím a sedím ve voze sám, dřu spodek lakovaného předního spoileru o tento kostkami vydlážděný retardér a hrozí jeho totální poškození v případě plně naloženého vozidla (spoiler → jedná se o originální příslušenství k danému vozu v hodnotě 10 tisíc Kč – pneumatiky jsou v rozměru doporučeném v TP)? Jedná se o frekventovanou ulici v Liberci a nejednou jsem byl svědkem podobného incidentu i s jinými vozy.
Ve Vašem článku, na který odkazujete, také píšete, kdy nelze uplatňovat nárok:

….. Jiné vlastnosti pozemní komunikace
Zákon o pozemních komunikacích výslovně stanoví, že řidič nemá nárok na náhradu škody, která mu vznikla ze stavebního stavu nebo dopravně technického stavu těchto pozemních komunikací.

Ale to je přece jasná závada ve sjízdnosti, když nejsem schopen v sériově vyráběném voze takto vybudovaný retardér přejet bez poškození vozu. Přece každý takto budovaný retardér musí splňovat nějaké parametry. To by tam rovnou mohli položit obrubníky.

Odpověď

Jenže to je stejné, jako když někde ve svahu budu náhle příliš prudké stoupání (z roviny prudce stoupáte nebo z prudkého kupce dojíždíte náhle na rovinu). Nejsem přesvědčen o tom, že toto lze považovat za závadu ve sjízdnosti.

6.11.2013 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist