Fólie na sklech předních dveří – problém na technické

Dobrý den, mám čerstvý zážitek z technické kontroly, kam mi s tím zajel servisák, co má na technické známé, vozí tam mraky aut, tedy předpokládám, že se nějak umí domluvit. Byl prý děsný problém s fóliemi na sklech předních dveří, že tam...

Diskuze

11 komentářů

    JUDr, MZXY

    propustnost čelního skla musí být minimáln 75 procent a prupsnost „předních“ bočních skel minimálně 70 procent…řeší to předpsi EHK č. 43 a česká vyhláška.
    Pokud máte tak tmavé folie že mají propustnost jen 5 procent, řešení je jednoduché, vemte žiletku a sundejte je
    od 20. února za to může PCR odebrat na místě malý technický průkaz.

    WIFI

    a nebo byl ještě jeden důvod.
    Skla jsou běžně z výroby částečně zatmavena, takže pokud tam dal folii, která sama o sobě zatmavuje na max. možné povolené, ta v součtu s původním zatmavením byl přes limit.
    Nicméně stále platí, že cokoli na autě, musí mít atest, v případě folie bude úplně jedno, zda je to jen průhledná folie či má nějaké zatmavení.
    P.S.: Jinak dotaz mi přijde trochu přitažený za vlasy, např. dle pozn. k pneu – nestihl koupit a vyměnit pneu, to je práce na půl hodiny v servisu……………..

    Jako autor původního dotazu jen uvádím, že si nejsem vědom, že by to snížilo propustnost pod limit, ale teoreticky to možné je. Nezkoumal jsem to a nezkoumal to ani technik na STK, rovnou tvrdil, že to tam být nesmí. Poradíte někdo nějaký způsob, jak tu propustnost změřit? Nemusí to být certifikovaný měřič, ale něco, co dává podobné výsledky, aspoň orientačně, abych věděl, že to může být na hraně, nebo to má velkou šanci projít. Protože jestli to bude OK, pak příště na toho lempla asi podám žalobu, fakt mě tenkrát vytočil a to jsem tam nebyl osobně (naštěstí, to by jinak nedopadlo dobře ;-).

    jenec

    Tak vy sháníte „něco, co dává podobné výsledky“, jo? Podívejte se tedy za poledního světla zevnitř auta ven přes boční okénko, a pokud rozeznáte černou kočku od sjeté pneumatiky, tak to máte skoro v normě. Jinak snadné řešení je nejezdit na STK pokud je moc světlo. Ti nějvětší vychytralci pak přistavují auto ke kontrole se stáhnutými okýnky a tvrdí, že nejdou vytáhnout.

    Wifi

    jak jsem psal, bez ohledu na to, zda to omezuje propustnost či nikoli, musí mít folie atest, kde je uvedena míra propustnosti. Z toho by se dalo dopočítat, zda je zatmavení přes limit či v normě.
    Jinak právě STK by měly mít měřáky na zatmavení skel. Jinak je mají i firmy, které folie montují, zkuste to tam. Kupovat je dle mě drahé.

    JUDr. MZXY

    přístroje k měření propustnosti skel mají STK a policejní hlídky provádějící silniční technické kontroly, vybrané policejní složky provádějící námatkové kontroly technické stavu vozidel , technické zkušebny TUV a DEKRA a s., atd…a samozřejmě specializované firmy podnikající v oboru tónování skel…

    Atest jsem tam samozřejmě měl, podle toho se poznalo, že jsou tam fólie a to byl sám o sobě problém. S měřením se nikdo neobtěžoval, protože prý „podle nového zákona tam nemá být nic“. Musím se na to podívat, jestli tam něco takového najdu.

    Skrz to sklo je normálně vidět, nechal jsem tam dávat ty fólie čistě kvůli tomu, že kdyby se sklo vysypalo, tak to ta fólie podrží. V atestu je napsáno, že celková propustnost 75 %, ale technik stále trval na svém, že tam nesmí být nic než originál od výrobce tónované sklo.

    DEKRA – to mi připomíná, že bych mohl zkusit skutečné právníky (nic proti panu Beranovi, ale technik na STK tvrdil, že je neinformovaný). Dekra už mi jeden posudek, který mě vytáhl z bryndy, dělala. Díky za tip ;).

    Petr

    Policie má asi čtyři měřáky na republiku a STK snad ani jedna. Kalibrované měřidlo je celkem drahá záležitost a dokud se nevyřeší mnoho jiných problémů stát/STK, nebudou je logicky na STK pořizovat.
    Technik jedná tak jak jedná právě proto, že nemá technický prostředek.

    Díky za váš komentář. Přijde mi to v každém případě od toho technika docela drsné. On nemá jak změřit propustnost, a tak mě bude buzerovat za fólie, kde je v protokolu napsáno, že celková propustnost je 75 % ? Ačkoli on mě buzeroval proto – a tím to vysvětloval – že v zákoně je to tak, že nesmí být na těch oknech nic, takže celková propustnost ho nezajímala.

    Bude fakt nejsnazší ty atest nálepky sundat, pak ten mamlas nepozná, že tam nějaká fólie je a nebude to řešit.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist