Dopravní nehoda – pět bodů

Dobrý den. Byl jsem učastníkem dopravní nehody, kdy já z pozice řidiče autobusu čekám na zelenou a chystám se odbočit vpravo na dvouproudou silnici, která je oddělena přerušovanou čárou. Naproti mě stojí vůz Fabia čekající taktéž na zelenou. Oba dvá dostáváme...

Diskuze

10 komentářů

    Ferda

    V takovýdle situaci si každej, nevim proč, myslí, že přednost nemusí dávat, a nas*re se tam současně s tim, kerej má přednost. Pán bohužel udělal osudovou chybu, že souhlasil s něčim, co nezavinil.

    Kumi

    V tomhle jsou dopraváci šmejdi. Přijedou a hlavně poslouchají, jestli je některý z řidičů dobrovolným viníkem. Pár stovek to spraví, pane, u správního byste to měl horšííí! Toho skutečného viníka, který je vzpurný, by museli oznamovat a ono je s tím papírování. §21 zákona 361/2000 Sb. sice říká, že řidič odbočující vpravo se musí zařadit co nejvíc vpravo, ovšem hned druhá věta myslí na rozměrná vozidla, která můžou najet vlevo. Zatímco   (5) Řidič odbočující vlevo musí dát přednost v jízdě protijedoucím motorovým i nemotorovým vozidlům, jezdcům na zvířeti, protijdoucím organizovaným útvarům chodců a průvodcům hnaných zvířat se zvířaty, tramvajím jedoucím v obou směrech a vozidlům jedoucím ve vyhrazeném jízdním pruhu, pro něž je tento jízdní pruh vyhrazen, a cyklistům jedoucím v jízdním pruhu pro cyklisty. Proti blokové pokutě se lze bránit přezkumným řízením. Odvolal bych se na to, že přestupek nebyl spolehlivě zjištěn, což je jednou ze základních podmínek pokuty na místě. Podepsal jste to v tísni( vyhrožování úřadem a snaha o rychlý odjezd kvůli cestujícím)

    Přesně.

    Za normálních okolností sice nechápu, proč se osobák se*e do druhého pruhu, když se dá plynulost dopravního provozu zajistit tak, že si každý pojede ve svém, ale ten zákon je takový, jaký je, zřejmě právě kvůli tomu, aby si delší vozidla mohla najíždět do dalšího pruhu (v klasické jednopruhové křižovatce pak i do protisměru.

    Řidiče autobusu je mi v tomhle líto, na druhou stranu máme dalšího řidiče, který už bude vědět,
    že policie není od toho, aby někomu pomáhala nebo ho chránila, ale aby dělala čárky. Policajt se s tím prostě nechtěl s*át, chtěl to mít rychle hotové a potřeboval čárku. Svou práci tak, jak je mu nařízena nadřízeným, odvedl na jedničku. Bohužel.

    Problém bude to dokazování vyhrožování úřadem.

    A proto by každý měl veškerou svou komunikaci s policajty zaznamenávat aspoň zvukově. Policistu o tom netřeba informovat (prakticky to je často dokonce velmi nežádoucí), je veřejný činitel ve službě a žádná ochrana soukromí u něj nepřichází v úvahu.

    Já byl takhle jednou zastaven policisty, nejspíš se jim něco nezdálo na tom, že ve starém autě vezu hromadu věcí na různých místech a nedivil bych se, kdyby jim šlo o komplexní kontrolu povinné výbavy, abych všechny ty krámy musel vyndávat. Na pokyn jsem zastavil a ještě před tím, než jsem otevřel cokoli (dveře, okýnko), tak jsem si viditelně vytáhl mobil (viděl jsem, jak na mě policajt do okýnka kouká a stepuje nedočkavě přede dveřmi), zapnul záznamník a zasunul do náprsní kapsy. Kontrola pak proběhla hladce – dýchnout – negativní, můžete pokračovat v jízdě.

    Kumi

    Špatně jste zřejmě četl. Autobusák píše, že si najížděl až do levého, což vzhledem k rozměrům může. A osobák si tam prostě najížděl taky. S přesvědčením, že autobus je schopen se zlomit v pravém úhlu do pravého. Prostě není. I Beran tady už několikrát tvrdil, že při odbočování vpravo si můžu najet do kteréhokoli pruhu, což je blbost. Musím jet vpravo, jen velké vozy mohou vybočit do levého pruhu (a je jedno, jestli protisměrného nebo stejnosměrného) , přičemž dávají jen znamení o směru jízdy vpravo.

    Ferda

    Mam dojem, že je to uplně jedno, jestli vodbočuješ doleva, nebo doprava. Když tam po tom vodbočení budou dva nebo i víc pruhů, tak si prostě mužeš najet do kerýho chceš. I s autobusem, protože pro autobus platí to samý, jako pro vosobák – že ve vobci muže jet v jakymkoli pruhu. Voproti tomu s náklad’ákem, kerej má podobný nebo i větší rozměry než autobus, mužeš po tom vodbočení jedině do pravýho pruhu – pokud sou tam dva pruhy. A když tam sou tři, tak do pravýho a prostředního.

    Kumi

    No prostě nemůžeš si najet do kterýho chceš. Přečti si § 21 zákona 361/2000 Sb.

    Karel

    A která věta v § 21 zákona 361/2000 Sb. to určuje? Píše se tam o zařazování co nejvíc doprava (doleva) jen před odbočováním. Kdo tady neumí číst?

    Ferda

    Máš recht. Prostě nezáleží na tom, jestli se vodbočuje doleva, nebo doprava. Hned po vodbočení si mužu najet do jakýhokoliv pruhu, a pokud se mi tam nas*re ten protijedoucí, kerej vodbočuje z jeho pohledu vlevo a z ňákýho neznámýho důvodu si myslí, že se tam nas*at muže, a srazíme se, tak je to jeho vina. Protože von musí v tý křižovatce počkat, až já vodbočim a vyberu si ňákej pruh, a pak teprv muže pokračovat v jízdě.

    Milan

    Pane Kumi, jsem přesvedčen, že pravidla znám dobře. Proto nesouhlasím s Vaším tvrzením, že musí odbočit do pravého pruhu. Pokud se domníváte, že je toto zahrnuté v zákoně 361/2000, který citujete, prosím, zkopírujte uvedený text v zákoně, který Vás přesvědčil, že ostatní se mýlí a pravdu máte Vy.
    Děkuji.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist