Dobrý dennejdříve bych asi nastínil problém.

Dobrý denNejdříve bych asi nastínil problém. Jedná se o manuální řazení u automatické převodovky 4HP18(klasická automatika ve své nejprimitivnější podobě, žádná elektronika jen mechanické). No a nedávno mi jeden pán, specialista na automatické převodovky tvrdil, že pokud si třeba manuálně podřadím (bez kickdownu a tudíž že kickdown a manuální řazení využívá jiný princip, což je jedna z otázek kolik je na tomhle pravdy), tak se zde vyskytují vyšší tlaky než na které je převodovka stavěná. Sice specialista na převodovky nejsem a schéma k této převodovce jsem nikde nenašel, nicméně jsem si dovolil vycházet ze schémat na automatickou převodovku z Chevrolet Corvette roku 86, která se pravděpodobně montovala do půlky vozového parku ameriky tehdejší doby. Ačkoliv tato převodovka má jistou formu elektroniky(jestli se tak solenoid dá vůbec dnes nazvat), tak pouze pro přemostění měniče. Tudíž jsem předpokládal, že princip obou převodovek musí být zákonitě stejný. Obě řadí jen za pomoci tlaku, vlastně vše tam funguje pouze mechanicky. No, a pokud jsem tomu dobře rozuměl, tak pokud u americké převodovky zařadíte třeba při 150km/h první stupeň, tak se nic nestane, protože tlak je upuštěn a nedojde k přeřazení dokud nebude vhodný tlak. Tudíž ať chcete jak chcete, stejně ji tímto způsobem prostě nezničíte. Ze stejné logiky jsem došel k závěru, že tedy převodovce niják nevadí manuální podřazování. Tedy, za předpokladu že zrovna nemáte motor pod plynem. Zde by spolu s přeřazením asi mohlo dojít k nárůstu tlaku nad projektovanou mez. A protože ten samý princip předpokládám u 4HP18, tak nevidím jediný důvod proč by mělo manuální řazení převodovce vadit. Uznávám že teorie je jedna věc a praxe může být odlišná, ale schématům vcelku věřím. Dokonce v oficiálních materiálech k americké převodovce se přímo píše, že pokud chceme lepší zrychlení máme řadit třeba za 2 manuálně. Tudíž by mě zajímalo, proč by německá převodovka měla být jiná nebo snad fungovat jinak než americký bratránek. Nechci snad napadat specialistu že by dával zcestné informace(třeba pod tím bylo myšleno větší namáhání spojky nebo tak něco), je dost možné že se mýlím, ale zajímalo by mě proč se mýlím a proč on má pravdu. Předem děkuji za případnou odpověd a objasnění problému.S pozdravem, VM

Odpověď

Dotaz ještě nebyl zodpovězen. Zkuste to prosím později.
19.4.2009 7:45

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist