Dobrý deň,uz tu možno zaznela podobná

Dobrý deň,uz tu možno zaznela podobná otázka, ale stále neviem, ako to je s montážou ochrannej klece do osobného auta. Niekde som čítal, že to nie je povolené v bežnej premávke, ale nakoniec aj rely autá sú na značkách. Samozrejme viem že to je vhodné kmbinovať so škrupinovým sedadlom a 4-bodovými pásmi.A prečo ma to zaujíma? Rozmýšľam nad starším lacným športovým autom napríklad ako 325i E30, ale bojím sa pasívnej bezpečnosti. Stačí si pozrieť test Euroncap novšieho modelu E36, a potom si predstavte ako by ste dopadli v E30 alebo dokonca v 205 GTI.A najdôležitejsia otázka. Klec zrejme nijako nezlepší odolnosť pri čelnom náraze, alebo áno? Ak nie, máte nejaký nápad, ako vylepšiť staré auto, aby som sa v ňom nezabil pri 30 kilometrovej rýchlosti?

Odpověď

Okolo ochranných klecí je to hodně složité. Prodejce vám samozřejmě bude tvrdit, že je všechno v pořádku, ale jen kvůli tomu, aby z vás vymámil peníze - a za pocitvou klec jich bude opravdu mnoho.Problém je v tom, že ochranná klec je zásahem do konstrukce vozidla, takže by měla být její montáž schválena a homologována. Jsou firmy, které nabízí klece na různé typy automobilů s homologací, aby s nimi bylo možno startovat na závodech. Pokud na závod přijedete s klecí, ale bez homologace, pořadatel vám v naprosté většině případů ukáže prostředníček a vyrazí vás.Mnoho lidí tvrdí, že nikdy neměli s policií a jejich komentářem ohledně ochranné klece problém. Přeci jen je to prvek, který zvyšuje bezpečnost vozu. Pokud je klec řádně a odborně nainstalována, chrání před deformací hlavně kabinu. Čtyř a vícebodové pásy jsou ovšem v takovém případě nutností, stejně tak skořepinová sedadla a také přilba. Potom máte zaručeno, že i z velké rány vylezete v jednom kuse.Starší auto, které má horší než tříhvězdičkové hodnocení v EuroNCAP, by si klec rozhodně zasloužilo, zvlášť pokud se s ním chcete zůčastnit třeba amatérských závodů. Jen musíte překousnout fakt, že s klecí, čtyřbodovými pásy a skořepinovými sedadly bude poněkud omezen komfort jízdy a snadné nastupování. Za ten pocit to ale stojí.Jiný způsob, jak efektivně zvýšit pasivní bezpečnost starého auta, neznám. Ať totiž investujete do sebelepších brz, podvozku a pneumatik, bude vám to k ničemu, když v protisměru potkáte rozjeté esúvéčko.

10.12.2008 5:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist