Dobrý deň. chcel by som sa

Dobrý deň. Chcel by som sa spýtať, či pri športových autách so zadným pohonom, napr. Porsche GT2, Ferrari alebo závodných zadokolkách využívajú resp. využívali v minulosti výrobcovia tzv. klznú spojku, ktorá je používaná pri závodných motorkách aby nedochádzalo k zablokovaniu zadného kolesa pri podradení? Viem že sa tomuto neduhu dá predísť podradením s medziplynom, alebo to rieši všadeprítomná elektronika, ale i tak ma to zaujíma. Ospravedlňujem sa ak sa pýtam úplnú hlúposť. Ďakujem za odpoveď.

Odpověď

To je zajímavý dotaz. Tato výkonná auta často mívají elektronické pomůcky, které asistují řidiči při řazení. U Ferrari je to záležitost elektroniky převodovky, která si sama dá maziplyn, to dnes už dělá každý slušný automat nebo poloautomat.Nevím, zda Porsche GT2 něco takového má, protože se jedná o auto pro opravdové řidiče. A ten tak musí pořádně pracovat nohama rukama, aby ho udržel na silnici.Do aut s manuální převodovkou se tento systém moc nedává a jediné auto, o kterém vím, že něco takového má, je nový Nissan 370Z. I s manuální převodovkou jeho elektronika sama při podřazování dá meziplyn a tudíž usnadňuje nepříliš dobrému řidiči ovládání. Naštěstí to jde ale vypnout.

12.1.2009 5:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist