Dobrý deň, chcel by som sa

Dobrý deň, chcel by som sa spýtať,aký význam má u áut variabilné časovanie ventilov. Ďakujem, dovidenia

Odpověď

Je to jednoduché. Pokud je časování sacích a výfukových ventilů stále stejné, motor pracuje ideálně pouze v poměrně úzkém poli otáček. Při rychlosti, se kterou se ventily musí otevírat (při 4000 otáčkách se otevřou a zavřou 2000-krát za minutu, tedy 33-krát za sekundu), totiž nelze použít premisu, že sací ventil by se měl otevřít přesně v momentě, kdy píst motoru začíná z horní úvratě putovat dolů a nasávat palivovou směs. Ve skutečnosti musí být sání otevřeno ještě dřív, takže když píst začíná putovat dolů, ventil už je plně otevřený. Trochu to zjednodušuji, ale určitě chápete, jak to myslím.Doba, kdy má být sací ventil otevřen, se liší v závislosti na otáčkách a nejlepších výsledků tedy dosáhnete, když jí budete měnit. Honda přišla se systémem VTEC, který umožňoval motoru přecházet mezi dvěma nastaveními časování a motory se vyznačovaly znatelným "ožitím" ve vyšších otáčkách.Dnes už se používá systém plynule měnitelného časování ventilů (u zmíněné Hondy se jmenuje i-VTEC), který umožňuje správné plnění motoru přesně v závislosti na momentálních otáčkách.

22.3.2006 3:53

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist