Chtěl bych se teptat jaký je

Dobrý den,chtěl bych se teptat jaký je rozdíl mezi „osmiválcem“ a „vidlicovým osmiválcem“??? děkuji za odpověď

Odpověď

Označení motoru se většinou týká dvou věcí. Zaprvé počtu válců, což je celkem jasné - tříválec, čtyřválec, pětiválec... a zadruhé jejich uspořádání. Drtivá většina motorů v dnešních autech jsou řadové čtyřválce - tedy čtyři válce v řadě za sebou. Slovo vidlicový se používá pro motory se dvěma řadami válců, které při pohledu v ose klikové hřídele tvoří písmeno V. Vidlicové čtyřválce sice existují, ale je jich mizivé procento, častější už je tohle uspořádání u pěti a šestiválců. U osmiválců je naopak nejrozšířenější, což souvisí především s délkou motoru. Řadové osmiválce existují také, ale pro montáž do běžného auta jsou většinou příliš dlouhé. Když se V rozevře do úhlu 180°, říká se motoru většinou "Boxer". Konzervativní technik by vám řekl, že je to nepřesné, protože tohle označení se původně používalo pro motory s protiběžnými písty a dvěma klikovými hřídeli, ale ten pojem se zkrátka vžil pro ploché motory, jaké měly mimo jiné staré Volkswageny, všechna Porsche 911, některé starší Alfy, i dnešní Subaru.

22.5.2006 2:15

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist