Chtěl bych se teptat jaký je

Dobrý den,chtěl bych se teptat jaký je rozdíl mezi „osmiválcem“ a „vidlicovým osmiválcem“??? děkuji za odpověď

Odpověď

Označení motoru se většinou týká dvou věcí. Zaprvé počtu válců, což je celkem jasné - tříválec, čtyřválec, pětiválec... a zadruhé jejich uspořádání. Drtivá většina motorů v dnešních autech jsou řadové čtyřválce - tedy čtyři válce v řadě za sebou. Slovo vidlicový se používá pro motory se dvěma řadami válců, které při pohledu v ose klikové hřídele tvoří písmeno V. Vidlicové čtyřválce sice existují, ale je jich mizivé procento, častější už je tohle uspořádání u pěti a šestiválců. U osmiválců je naopak nejrozšířenější, což souvisí především s délkou motoru. Řadové osmiválce existují také, ale pro montáž do běžného auta jsou většinou příliš dlouhé. Když se V rozevře do úhlu 180°, říká se motoru většinou "Boxer". Konzervativní technik by vám řekl, že je to nepřesné, protože tohle označení se původně používalo pro motory s protiběžnými písty a dvěma klikovými hřídeli, ale ten pojem se zkrátka vžil pro ploché motory, jaké měly mimo jiné staré Volkswageny, všechna Porsche 911, některé starší Alfy, i dnešní Subaru.

22.5.2006 2:15

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist