Byl jsem na škole smyku a

Byl jsem na škole smyku a při teoretické přípravě nám tvrdili, že z hlediska bezpečnosti je lepší nedotáčivost než přetáčivost. Já si myslím, že záleží na situaci. Co si o tom myslíte vy?

Odpověď

No, jak se to vezme... Když pojedu například s Porsche 911 (993) GT2 po mokré silnici, bude přetáčivý smyk ve vysoké rychlosti (například ve 100 km/h) to poslední, co bych si přál. Ale je pravda, že v nízkých rychlostech je neutrální až přetáčivá charakteristika mnohem lepší než situace, kdy přední gumy podlehnou náporu všech odstředivých sil dříve, než zadní.Vemte to ale z jiné stránky. Když už jedete tak rychle, že se na silnici nevejdete, obvykle je z hlediska bezpečnosti lepší, když poletíte ven popředku, než bokem... Přední část vozu je konstruována na silné nárazy - její deformační zóny si se stromem poradí. Ale náraz ve stejné rychlosti bokem - i v sebebezpečnějším autě - bych rozhodně zažít nechtěl...Problém přetáčivosti tkví v tom, že vyžaduje velmi rychlou reakci, kterou zvládají jen trénovaní mistři volantu. Proto si může například Tim Schrick dovolit takovéhle kousky i s půjčenou Carrerou GT mezi skalami, kdežto my bychom na ně správně neměli ani pomyslet.

22.5.2009 10:01

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist