Brý den, reaguji na poslední otázku-

brý den, reaguji na poslední otázku- spíše odpověď… u čtyřkolek se brždění levou nohou používá k usměrnění auta v zatáčce v případě nedotáčivého smyku. jelikož čtyřkolky jsou většinou mírně nedotáčivé, brždění levou nohou, společně s plynem nám umožní lépe ovládat vůz. zaprvé se tím přesune váha vozu na předek, zadek se tedy nadlehčí, zadruhése tím přibrzdí více přední kola (více brzdné síly jde na předek) a tím se přes mezinápravový diferenciál (zvláště u torsenu) dostává výkon v daleko větší míře na zadní kola místo předních. – tím nám tedy může vzniknout buďto přetáčivý smyk (tedy technika nám může pomoci vyvolat stejný konečný efekt jako severská smyčka) a nebo nám jen pomůže auto správně nasměrovat. má to jeden háček. moderní vozy mají při stisku brzdy automaticky odpojovatelný plyn. já jsem si toto nechal u mého ex-quattra vypnout abych si mohl na letišti více užívat 🙂

Odpověď

Dotaz ještě nebyl zodpovězen. Zkuste to prosím později.
19.4.2009 7:45

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist