Ahoj, v poslední době čtu čím

Ahoj, v poslední době čtu čím dál častěji o nových autech s elektrickým posilovačem řízení, který prý snižuje spotřebu. Můžeš mi – jako člověku, který technice aut moc nerozumí – jednoduše vysvětlit, jak může posilovač řízení snižovat spotřebu? Díky.

Odpověď

Pokusím se. Srdcem klasického hydraulického posilovače řízení je olejové čerpadlo. To musí rotovat neustále, ať zrovna točíte volantem, nebo ne. A aby mohlo rotovat, potřebuje energii, kterou získává z motoru – olejové čerpadlo hydraulického posilovače je poháněno řemenicí od klikové hřídele, stejně jako třeba alternátor nebo jiné příslušenství. Část energie, kterou motor vytvoří, tedy místo na kolech „skončí“ v posilovači řízení. Vyjádřeno spotřebou to dělá asi 0,3 l/100 km.U elektrického posilovače žádné olejové čerpadlo nenajdete. Posilový účinek je vytvářen relativně malým elektromotorem, umístěným zpravidla na sloupku řízení a napájeným z baterie. Když řidič netočí volantem, zůstává elektromotor v klidu a nenárokuje si žádnou energii.

21.3.2008 8:48

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist