Ahoj, už snad věčnost si trápím

Ahoj, už snad věčnost si trápím hlavu nad sice nereálnou ale pro někoho možná známou otázkou, která koncepce pohonu je nejrychlejší? Řekněme, že budeme mít auto o stejné váze, výkonu i převodovce. Bylo by rychlejší jako zadokolka, předokolka nebo čtyřkolka? Čtyřkolka bude mít menší sílu na kolech při otevření zatáčky, můžu ale přidat dřív než u předokolky -> sunula by se ven; nebo zadokolky -> chtěla by se sklouznout. Vim že jízdu si nejvíc užiju v zadokolce a že rozdíl v čase bude minimální ale rozdíl tam bude… Takže co bude nejrychlejší -> čistá stopa při využití 100% možnýho výkonu z motoru v dané situaci? Díky 🙂

Odpověď

No, to bychom moc teoretizovali. Když se ale teď podíváme ven, tak nejrychlejší koncepcí pohonu bude pásové vozidlo... :-) Ale k věci. Pokud vezmete naprosto stejná auta a budete brát v úvahu, že čtyřkolka váží pořád stejně jako auto s jednou poháněnou nápravou, lze se domnívat, že při inteligentně nastaveném pohonu všech kol bude čtyřkolka teoreticky rychlejší. Podívejte se třeba na Nissan GT-R nebo Mitsubishi Evo. Problém většiny "hloupých" čtyřkolek je v tom, že fungují spíše jako předokolky a pohon zadních kol připínají až při prokluzu těch předních. Takže sice máte trakci, ale v zatáčkách moc nezrychlíte.

Zadokolka tedy nebude ve většině situací rychlejší, ale troufám si tvrdit, že bude nejzábavnější nebo aspoň nejnáročnější na řízení. Odmění tak řidiče za dobře odvedenou práci takovým tím slastným pocitem. Předokolka bude naproti tomu zřejmě nejpomalejší - těžký motor vpředu a mizerná trakce při výjezdech ze zatáčky jsou pro zlost. Ale zdůrazňuji, že je potřeba srovnávat auta se stejnou hmotnosti, pneumatikami atp. Je to ale skutečně jen teorie. Postavte vedle sebe tři různá auta a různé řidiče - pokaždé budete mít jiný výsledek.

30.12.2010 8:30

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist