Ahoj, ked si chces v najazde

Ahoj, ked si chces v najazde do pomalej zatacky pomoct rucnou brzdou v stvorkolke, prip. zadokolke, vyslapujes spojku? Ak nie, mozes nieco znicit, alebo sa jednoducho zadne kolesa nezablokuju? Uz davno som niekde cital, ze v Mitsu EVO sa pri zatiahnuti za rucku automaticky plne otvori stredovy diferak, takze spojku vyslapovat teoreticky nemusis? Neviem vsak ci sa jednalo o WRC s hydraulickou ruckou, alebo to ma obycajne EVO?

Odpověď

S dovolením odpovím v obráceném pořadí: Mitsubishi Lancer Evo má opravdu zařízení, které při použití zadní brzdy odpojí pohon zadní nápravy, a to i v silniční verzi.Pokud jde o používání ruční brzdy v jiných autech s poháněnými zadními koly, platí, že bez vyšlápnutí spojky trpí nejslabší článek – a tím je, jak jinak, právě parkovací brzda. Třecí obložení není pro mohutný točivý moment na kolech žádnou konkurencí.Kromě toho je ruční brzda je u většiny dnešních aut tak slaboučká, že na suchém povrchu se kola často vůbec nezablokují. (Což může člověka někdy paradoxně dostat do prekérní situace...)

6.2.2008 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist