Ahoj honzo, zajímal by mě

Ahoj Honzo, zajímal by mě tvůj názor na srovnání následujících modelů čistě z hlediska celoroční zábavy na okresce : BMW 130i, VW R32, Impreza STI, 350Z, Mazda 6 MPS, EVO VIII (resp. IX). Vím že se svojí koncepcí a určením tyto auta od sebe dost odlišují, ale pro toho, kdo hledá primárně požitek z jízdy a má k dispozici potřebných cca 1,3M, má mezi novými auty mimo jiné i tyto možnosti. Nezáleží mi až tak na absolutní rychlosti, ani nějak zásadně na drtivém zrychlení, proto by mne také zajímalo srovnání s méně výkonnými, pomalejšími ale též zábavnými auty jako např. Golf GTI, Focus ST, Megane RS, Octavia RS, Mazda MX-5, Astra OPC aj. Eventuelně jak by dopadlo srovnání s těmi ještě pomalejšími jako Fiesta ST?Srovnávat předokolky, zadokolky, čtyřkolky je samozřejmě hodně subjektivní. Každé mají své pro i proti. U některých je nevýhodou přenos výkonu do řízení, u některých neklidná záď na ne zcela suchém povrchu, u některých vyšší hmotnost, jinde rozložení hmotnosti mezi nápravy, některé mají výhodu samosvoru atd.Vím že to hodně závisí na osobních preferencích, návycích, ale jak je to u Tebe? Které z aut by sis zvolil na okresku? Případně by mne zajímalo jak by toto srovnání dopadlo u ostatních v redakci.Zdravím Radek M.

Odpověď

Ahoj Radku.Zaprvé si musíme ujasnit jednu věc: Octavia RS nemá v tomhle výběru co dělat. Je to velmi dobré a rychlé auto, ale není to sporťák, navzdory tomu, co se dá vidět v reklamě. Označením RS se v tomto případě nesmíš nechat zmýlit. Na druhém místě od konce (mého) seznamu by se asi objevila Mazda 6 MPS. Ještě jsem s ní sice nejel, ale podle zahraničních kolegů je to sice výborné, rychlé a celkem zábavné auto, ale s ostrými hatchbacky a sporťáky z tvého seznamu se poměřovat nemůže. Byla by to dobrá volba, pokud bys chtěl univerzální auto i pro rodinu.Další výlučnou kategorií jsou Impreza a Evo. Osobně je mi bližší Mitsubishi, protože se s ním dokážu lépe sžít. V Impreze si nějak nedokážu najít dobrou polohu, ale to může být individuální - Evo ale o hodně hbitěji a ostřeji reaguje na volant, zdá se jakoby lehčí a mrštnější. Obě jsou to ale pořádná kladiva a s dobrým řidičem nechají daleko za sebou nejen všechna ostatní vyjmenovaná auta, ale i kdekterý supersport. Nevýhodou je, že tě při ostřejší jízdě budou stát celé jmění: spotřeba vysokooktanového benzínu se bude často pohybovat daleko za dvacetilitrovou hranicí, pneumatiky ti vydrží stěží měsíc a spojku budeš měnit taky hodně často...BMW 130i je pro mě trochu rozporuplné auto, ale přečti si test od Romana Trojny a uvidíš, že pro něj rozhodně ne. Stejným, téměř nekritickým způsobem jsem se ale po první jízdě zamiloval do Nissanu 350Z. Jako auto na zábavu bych si určitě pořizoval zadokolku. S novou MX-5 jsem ještě neměl tu čest, ale hodně se těším, protože by to mohlo být "ono".Pokud ale tvou představu zábavy splňuje i předokolka, volil bych Golf GTI, nebo Focus ST. Megan je dobrý, ale potřebuje hodně kvalitní silnice, Astra se mi zdá skoro až přemotorovaná - ovšem designově mě opravdu bere...Ale kdybych měl 1,3 milionu a mohl si za ně koupit jakékoliv auto, skutečně jen a jen na hraní, mám už delší dobu docela jasno. Jel bych si do Anglie pro Ariel Atom 2 Supercharged. Je zcela nepraktický, ale to by mi vůbec nevadilo.

21.2.2006 8:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist