Ahoj, denně teď jezdím na brigádu

Ahoj, denně teď jezdím na brigádu a v zatáčkách se necítím jistá. Poraďte jak správně zvládat zatáčky.

Odpověď

No, na to je prostor v této rubrice poněkud omezen, protože o správném průjezdu zatáčkou lze napsat několikasetstránkový román. Nicméně se pokusím tuto problematiku lehce osvětlit.Počítám, že s příliš vysokou nájezdovou rychlostí problém nemáte - jde vám spíš o samotný průjezd zatáčkou.Existuje ale jedno zlaté pravidlo: pomalu dovnitř - rychle ven. Jestli jezdíte denně jednu a tu samou trasu, snažte se zapamatovat si jednotlivé zatáčky a přizpůsobit jim rytmus jízdy. Při pravotočivé zatáčce zůstaňte blízko středové čáry déle, než vám přijde přirozené a k pravému okraji zatáčejte později - narovnáte si tak výjezd ze zatáčky a zůstanete ve svém pruhu. U levotočivé zatáčky si zase dávejte pozor, ať nezatočíte moc brzy a nemáte tendenci přejíždět do protisměru - ten autobus vám tam už moc místa neudělá, i když by chtěl... Pokuste se také odhadnout poloměr zatáčky, ať nemusíte během zatáčení provádět velké korekce volantem.Bohužel nelze přesně říci, že tuhle zatáčku projíždějte takhle a tamtu zase jinak. Záleží na typu auta, na povětrnostních podmínkách a na mnoha dalších faktorech. A bylo by to opravdu na hodně dlouhé povídání.Následující obrázek demonstruje, jak byste měla zatáčku projíždět. Ano, podle té světle modré čáry, abyste svým počínáním na jejím výjezdu nezpůsobila katastrofu. Bohužel, většina lidí se chová spíš podle tmavomodrého postupu, což je špatně, špatně a ještě jednou špatně.

15.7.2009 10:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist