Ahoj dalibore, zrovna jsem si četl

Ahoj Dalibore, Zrovna jsem si četl tvůj test MX-5 (NC). Z informací tady na Autowebu vím, že sis nedávno pořídil velmi hezkou e46 M3. Protože já s touto generací MX-5 jezdím (verze soft top), zajímalo by mě, proč sis nakonec pořídil právě ojeté M3 namísto zánovní MX-5, která se ti určitě líbila? Momentálně mám totiž ‚roupy‘ na nějakou zachovalou e36 M3 jako další auto do ‚garáže‘ , takže tak trochu obrácený postup. A přiznám se že v současné generaci Mazdy MX-5 se mi jezdí tak dobře, že fakt dneska nevím, které relativně dostupné sportovní auto mi nabídne víc. Měj se hezky a veselé driftování :)) Petr

Odpověď

Mazda MX-5 se mi moc líbí a málem jsem si ji skutečně koupil. Jenže odradila mne jedna zásadní věc - mně se v tom autě špatně sedí. Volant nejde pořádně nastavit, potřeboval bych ho dát asi o 5 cm výš a o kus blíže k hrudníku. Pro M3 také rozhodla větší praktičnost a použitelnost a ještě jakýsi "stealth" faktor. To auto bez křídel, samolepek a v černé barvě vypadá jako obyčejná stará trojka. Kabriolet přeci jen bije do očí a nechat ho stát jen tak na ulici (garáž nemám) je docela risk. Zejména tam u nás.

Když ono je to těžké. Člověk se furt přehrabuje v inzerátech, hledá, zkouší, očmuchává... A pak mu jedno odpoledne rupne v hlavě, sedne do auta a odjede si na druhý konec republiky koupit auto, které vlastně ještě včera večer nechtěl.

A to je problém i s dotazy tady. Pořád se nás ptáte, jestli si máte koupit dieselové Mondeo nebo Octavii nebo Passat nebo Renaulta... Stejně si pak koupíte auto, které vám pocitově nejvíce sedne. Řiďte se hlavně citem a vždycky si vybrané auto vyzkoušejte, jestli vám vyhovuje. Ať nedopadnete jako já, že pojedete s hotovostí pro Porsche 911 (964), které sice vypadá naprosto epesně, ale pak zjistíte, že má vyosený volant, špatně rozmístěné pedály a vůbec v noci nesvítí.

Auto vám musí hlavně sedět a když si v Mondeu připadáte jako doma a něco vám nesedne na Octavii, tak si kupte Mondeo. Stejně je úplně jedno, co se dočtete ve statistikách spolehlivosti, protože záleží na tom, jak s kterým autem kdo jezdil. Můžete narazit na Citroen, který po 200 000 km neměl jedinou poruchu a pak na Volkswagen, který je ve 100 000 km už po třetí generálce motoru. Nebo obráceně.

S auty pro nadšence je to těžké, protože do hry vstupuje ten zatracený faktor "unesení emocemi". Ale bez toho by to pak nebylo auto pro radost, to naprosto chápu. Ale to jsem odbočil. Ojetou M3 jsem zvolil prostě pro to, že mi sedí nejvíc. A že jsem na ní měl. Na Porsche 911 (997) ten milion a čtvrt pořád ještě nemám, i když vím, že je to nejlepší auto na planetě. Tedy, po Range Roveru, samozřejmě. :-)

8.12.2010 9:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist