Volkswagen stahuje motor 1.6 FSI

Budoucnost patří menší a přeplňované jednotce TSI. Je výkonnější a zelenější, ale také dražší.

Motor 1.6 FSI končí, hlásí Volkswagen. Tuto pohonnou jednotku nahradí úplně nový motor 1.4 TSI s vyšším výkonem, lepším točivým momentem a menší spotřebou a emisemi. Oproti stávajícímu TSI přijde o kompresor, přeplňování tak bude mít na starost jen nové  chytré“ turbodmychadlo. Výsledkem je výkon 90 kW (122 koní), „jednašestka“ disponovala pouhými 85 kW (115 k). Točivý moment pak vzrostl ze 155 Nm na kulatých 200 Nm v rozsahu 1500 až 3500 otáček.

Na výběr bude šestistupňový manuál a sedmistupňová převodovka DSG. Tu si však zákazníci budou moci objednat až od roku 2008. Zajímavá je také hodnota spotřeby. Zatímco Volkswagen Golf 1.6 FSI si řekne o 5,6 litru na sto, nový motor potřebuje jen 5,25 litru. Emise pak spadnou ze 161 g/km na 149 g/km (s DSG dokonce na 139 g/km). Jedinou nevýhodou může být cena, Volkswagen u TSI nasadí o něco vyšší cenovku než u FSI.

autoweb.cz

29.10.2007 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist