Toyota Land Cruiser V8

I Japonci pochopili, že bez osmiválce to nemá smysl. Do nové generace Land Cruiseru si nachystali rovnou dva.

Nová Toyota Land Cruiser V8 se už vesele prohání po japonských silnicích a nyní míří i do zbytku světa. A díky řadě novinek si dokonce troufá na souboj s vozy Range Rover. Posuďte sami: nová karoserie, šasi, dieselový i benzínový osmiválec a nový systém pohonu všech kol. Bude to ale na zavedené luxusní značky stačit?

Pro Evropu budou v nabídce dva osmiválce. Ten dieselový má objem 4,5 litru a výkon 213 kW (286 koní). Točivý moment dosahuje monstrózních 650 Nm v rozsahu 1600 až 2800 otáček. A spotřeba? Na sto kilometrů si dieselový Land Cruiser řekne o 10,2 litru nafty.

Benzínový osmiválec dokáže z objemu 4,7 litru vydolovat 215 kW (288 koní) při 5400 otáčkách. Na kolech pak ucítíte celých 445 Nm točivého momentu. Akorát ta spotřeba – 14,4 litru na sto. Oba motory splňují normu Euro IV.

Land Cruiser rozhodně není nějaké vyměklé SUV. Stačí se podívat na výbavu do terénu. Tak například systém KDSS (Kinetic Dynamic Suspension System), který automaticky upravuje přední a zadní stabilizátor za pomoci hydrauliky. Nebo aktivní podvozek, který dokáže ovládat všechna čtyři kola. A u benzínového motoru vám zase pomůže systém Crawl Control, který ovládá plyn i brzdu tak, aby vůz při extrémně nízké rychlosti neuvázl. Správnému rozdělení točivého momentu pak bude velet středový diferenciál Torsen.

V Evropě se Toyota Land Cruiser V8 poprvé představí 24. října na autosalonu v Petrohradě, prodávat se začne v lednu příštího roku.

autoweb.cz

24.9.2007 8:24

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist