Který kabriolet nejméně ztrácí cenu?

Pořadí na prvních třech místech je: Ferrari, Volkswagen, Porsche/Mercedes-Benz.

Je známou věcí, že kabriolety se nekupují hlavou, ale srdcem. Nějaké racionální uvažování vlastně u aut bez střechy nepřipadá moc v úvahu – kdyby ano, nepatřila by v minulosti Anglie, se svým typicky ubrečeným počasím, k nějvětším výrobcům roadsterů a dnes k nejlepším trhům pro otevřená auta.

Právě proto se firma EurotaxGlass rozhodla prozkoumat britský trh a zjistit, který kabriolet se nejvíce vyplatí z ryze finančního hlediska. Jako vítěz jí vyšlo Ferrari F430 Spider, který si za dvanáct měsíců uchová celých 97% své hodnoty. A kromě toho je to Ferrari a navíc výjimečně dobré. Jenže ne každý má na Ferrari a v tu chvíli je velmi dobré vědět, že na druhém místě skončil Volkswagen Eos 2.0 TDI Sport, který si uchoval 94% původní ceny. Žádná jiná auta se pod desetiprocentní úbytek nedostala, o třetí místo se dělí Mercedes-Benz SLK55 a Porsche Boxster S, které dosáhly konečné hodnoty 87%.

Dalším objevem výzkumu je fakt, že kupé-kabriolety s plechovou skládací střechou nereagují na cenové sezónní výkyvy tak zásadně, jako klasická „plátěná“ kabria. Což je poměrně logické, že ano. Jenže dealeři tvrdí, že někteří zákazníci kupékabriolety odmítají, protože prý s nasazenou střechou není vidět, že mají vlastně kabrio… To už snad raději ani nekomentujeme.

Honza Koubek

5.6.2007 8:32

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist