autoweb.cz > Zajímavosti o autech > Který kabriolet nejméně ztrácí cenu?
Který kabriolet nejméně ztrácí cenu?
Je známou věcí, že kabriolety se nekupují hlavou, ale srdcem. Nějaké racionální uvažování vlastně u aut bez střechy nepřipadá moc v úvahu – kdyby ano, nepatřila by v minulosti Anglie, se svým typicky ubrečeným počasím, k nějvětším výrobcům roadsterů a dnes k nejlepším trhům pro otevřená auta.
Právě proto se firma EurotaxGlass rozhodla prozkoumat britský trh a zjistit, který kabriolet se nejvíce vyplatí z ryze finančního hlediska. Jako vítěz jí vyšlo Ferrari F430 Spider, který si za dvanáct měsíců uchová celých 97% své hodnoty. A kromě toho je to Ferrari a navíc výjimečně dobré. Jenže ne každý má na Ferrari a v tu chvíli je velmi dobré vědět, že na druhém místě skončil Volkswagen Eos 2.0 TDI Sport, který si uchoval 94% původní ceny. Žádná jiná auta se pod desetiprocentní úbytek nedostala, o třetí místo se dělí Mercedes-Benz SLK55 a Porsche Boxster S, které dosáhly konečné hodnoty 87%.
Dalším objevem výzkumu je fakt, že kupé-kabriolety s plechovou skládací střechou nereagují na cenové sezónní výkyvy tak zásadně, jako klasická „plátěná“ kabria. Což je poměrně logické, že ano. Jenže dealeři tvrdí, že někteří zákazníci kupékabriolety odmítají, protože prý s nasazenou střechou není vidět, že mají vlastně kabrio… To už snad raději ani nekomentujeme.
Honza Koubek