autoweb.cz > Žhavé novinky o autech > Dodge Magnum SRT8
Dodge Magnum SRT8
V Americe se neuděluje titul Auto roku v podobě, v jaké se s ním setkáváme u nás nebo jinde v Evropě, ale za to se všechny tamní časopisy shodují na tom, že Chrysler 300C je jednou z novinek pro rok 2004, která by si podobné označení určitě zasloužila. Dodge Magnum je sice kombi a dokonce má i jinou značku na čelní mřížce, ale jinak je všem jasné, že tahle dvojice je stejně nerozlučná jako Laurel a Hardy, i když konkurenci z nich do smíchu už tak nebude.
Na evropském trhu se Magnum jmenuje Chrysler 300C Touring a ve vrcholné verzi SRT8 by se mohl na naší straně Atlantiku objevit během jara nebo léta tohoto roku.
Stejně jako dříve představený 300C SRT8 má i kombi převrtaný motor Hemi, kterému narostl objem z 5,7 na 6,1 litru a výkon ze 340 na musclecarovských 425 koní. Klidně to mohlo být třeba 420 nebo možná i 430 koní, ale s hodnotou 425 je spojená silná nostalgie od doby, kdy se s ní chlubila řada těžkotonážních sporťáků ze 60. let, i když termín sporťák bychom na ně dnes už nepoužili. Název „muscle cars“ vystihuje jejich povahu opravdu nejlépe.
Motor má nejen větší objem, ale dostal i zesílený blok, kovanou klikovou hřídel, vyšší kompresní poměr 10,3:1, průchodnější sání, širší výfukové potrubí, izolované výfukové svody a další doplňky. Díky tomu se snížil čas zrychlení z nuly na 96 km/h k dolní hranici pěti sekund a překonání 400 metrů mu trvá necelých čtrnáct sekund. Převodovka je automatická a pětistupňová, diferenciál je zesílený, ale není samosvorný.
V souladu se zkratkou SRT (Street and Racing Technology) jsou pružiny, tlumiče a stabilizátory v porovnání se sériovou verzí pevnější a celý podvozek je snížený o 13 mm. Přepracovaná je i řídicí jednotka ESP.
Magnum SRT8 jezdí už z výroby na nezvykle velkých hliníkových dvacetipalcových kolech, zajímavých i tím, že jsou kovaná. Vpředu mají pneumatiky 245/45, vzadu 255/45.
redakce autoweb.cz