autoweb.cz > Zajímavosti o autech > Boxster posílil
Boxster posílil
Nový modelový rok Porsche Boxster se počítá od prvního srpna. Oba modely, Boxster i Boxster S, do něj vyjedou s několika zajímavými vylepšeními. Tím nejzásadnějším je zřejmě nový systém VarioCam Plus, který se stará o variabilní časování i proměnný zdvih ventilů. Vývojáři tvrdí, že právě tahle novinka stojí za současným zvýšením výkonu a snížením spotřeby.
U základního motoru o objemu 2,7 litru se výkon zvedl o pět koní na celkových 245. Zvýšil se i točivý moment, při 4600 otáčkách je ho teď k dispozici 273 Nm. Průměrná udávaná spotřeba klesla o tři deci na 9,3 l/100 km. Zrychlení na stovku trvá Boxsteru 6,1 sekundy a nejvýše umí 258 km/h, s příplatkovou šestistupňovou převodovkou rovných 260 km/h.
Větší změna se odehrála v Boxsteru S, jehož motor povyrostl z 3,2 na 3,4 litru. Výkon se zlepšil o patnáct na 295 koní v 6250 ot./min. Točivý moment vrcholí hodnotou 340 Nm. Sprint na 100 km/h trvá pouze 5,4 s a maximální rychlost vzrostla na 272 km/h. Porsche udává průměrnou spotřebu 10,6 l/100 km.
Další novinkou je upravená automatická převodovka Tiptronic S, nabízená za příplatek. Má novou hydrauliku i elektroniku a nově také variabilní řadicí programy. Ve spojení s paketem Sport Chrono převodovka neřadí nahoru ani dolů dokud otáčky motoru nepřekročí 3000 ot./min. Podřazování při brzdění motorem je rychlejší než dosud a odehrává se ve vyšších otáčkách. Asi nejdůležitější novinkou je ovšem fakt, že při manuálním režimu převodovka sama nepřeřadí, ani když se dostanete k omezovači, takže máte lepší kontrolu. Když už tedy musíte mít sporťák s automatem…
Další drobné změny zahrnují přemístění hrdla pro chladicí kapalinu a olej, díky kterému se dá lépe využít zadní zavazadelník. V seznamu příplatkové výbavy se nově objevila dvouodstínová devatenáctipalcová kovaná kola, vyvinutá původně pro nové Turbo. Na Boxstera jsou k dispozici v rozměrech 8Jx19 a 9,5Jx19.
Honza Koubek