Ascari A10 dokončeno!

Jméno Ascari vám možná něco říká. Ano, byl to slavný závodník, ale také je to minulý rok představený exkluzivní sporťák.

Ascari KZ1 se v letošním roce úspěšně zúčastnilo závodů v kategorii GT3. Vzniklo i plánovaných několik sériových modelů, ke kterým jejich majitelé dostali permanentku na speciálně postavený závodní okruh…

Ascari se ovšem vrací s novým modelem A10, o jehož vývoji jsme vás už informovali – a tentokrát si bere na mušku soupeře toho úplně nejtěžšího kalibru, jaký snad v současnosti existuje. Ferrari Enzo FXX, speciál postavený z nejrychlejšího Ferrari všech dob, určený výhradně na zdokonalování řidičských (nebo už spíš pilotních) dovedností na uzavřených okruzích. Tak právě tohohle bájného hřebce s cenovkou půl druhého milionu Eur chce Ascari A10 sesadit z trůnu.

Na první pohled se zdá, že na to jde chytře. Útočí na těch nejbolavějších místech: A10 stojí méně než polovinu FXX, konkrétně 522 tisíc Eur, a navíc je legální ho provozovat na běžných komunikacích. První argument můžeme vyškrtnout rovnou – v téhle cenové kategorii už je to totiž skoro jedno a slušná část zákazníků by si koupila FXX už právě proto, že je dražší. Také druhý argument se trochu kýve v základech: tyhle speciály jsou určené především na trať a jízda na 10% jejich schopností zkrátí životnost řidičského oprávnění šťastného majitele na pouhé minuty.

Na druhou stranu, určitě si dovedete představit, že byste se s tímhle krasavcem vydováděli na trati a pak si jen sundali helmu, nasadili brýle od Armaniho a v poklidu si zajeli na kávu do města. Protože jak jsem kdysi slyšel v jednom dobovém dokumentu o starém Lamborghini – to auto existuje nikoli proto, aby primárně rozdávalo radost vám, ale aby rozdávalo radost také všem, kteří ho spatří.

Ale zpátky k Ascari A10. Co že to tedy v dílně v anglickém Banbury vlastně dali dohromady? Karbonová karoserie skrývá motor o výkonu 625 koní, celé auto přitom váží pouhých 1200 kg. Na stovku mu to tedy trvá 2,8 sekundy – což je lepší hodnota než u kompresorové motokáry Ariel Atom 2 Supercharged 300. A dál je to ještě lepší: 160 km/h uvidíte na tachometru za méně než 6 sekund od okamžiku, kdy jste se opřeli do plynu!

Oproti KZ1 to ale není jen nějaký poladěný motor. A10 má nové karosářské panely, kompletně přepracovaný motor i podvozek, výrazně upravené brzdy a na seznamu příplatkové výbavy najdete i centrální zamykání, elektrická okna a zrcátka, nebo klimatizaci. Takže žádné závodní auto s omylem přidělenými poznávacími značkami? Kdo ví…

My víme jen jediné – ozkoušet si to bude moci pouhopouhých deset šťastlivců, kterým malá automobilka postaví tenhle speciál na zakázku. Nejnovější britský supersport bude oficiálně představen 28. října v Birminghamu, v rámci motoristické podívané 2006 MPH show.

Honza Koubek

25.10.2006 7:38

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist